9 روش درمان تیر کشیدن قلب

به گزارش رکنا، اگر تا به حال تیر کشیدن قلب را تجربه کرده اید، بنابراین می دانید که ممکن است نگران کننده باشد. ممکن است علائمی همچون تیر کشیدن، سوزش یا احساس فشار در قفسه سینه داشته باشید. علت هرچه که باشد، وقتی قلب تیر می کشد، می خواهید به سرعت از بین برود. در این مقاله به بررسی درمان های موثر خانگی برای درد قفسه سینه می پردازیم.

علت تیر کشیدن قلب

 برخی فورا نیاز به مراقبت پزشکی دارند. برخی دیگر بسیار خوش خیم تر بوده و به درمان خانگی پاسخ می دهند. برخی از علل شایع درد قلب :

    حمله قلبی

    آنژین پایدار

    آنژین ناپایدار

    سوزش سردل

    رفلاکس اسیدی

    فشار عضلانی

    آسیب به عضلات

حملات قلبی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. اگر فردی احساس می کند که احتمالا دچار تیر کشیدن قلب و یا حمله قلبی شده است باید فورا به پزشک مراجعه کند. آنژین صدری در نتیجه گرفتگی یا باریک شدن عروق کرونر ایجاد می شود به مراقبت و درمان پزشکی نیاز دارد.

یکی از روش های تشخیص و تست بیماری قلبی، آنژیوگرافی قلب است که توسط متخصص مربوط انجام می شود.

هنگام تیر کشیدن قلب چه باید کرد؟

اگر درد قفسه سینه به دلیل مشکلات گوارشی یا فشار عضلانی باشد، داروهای خانگی می تواند موثر واقع شوند. عامل دیگر درد قفسه سینه که بسیار اهمیت دارد، آنژین قلبی می باشد.

این بیماری زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب شما کاهش یابد. اگر درد قلب را تجربه نموده و تشخیص آنژین دارید، هر گونه داروی تجویزی را طبق دستور پزشک مصرف کنید. درمان های خانگی برای تسکین سریع درد قفسه سینه ناشی از مشکلات گوارشی یا فشار عضلانی عبارتند از:

1- بادام

هنگامی که تیر کشیدن قلب پس از خوردن غذا رخ دهد، رفلاکس اسید یا بیماری رفلاکس معده به مری می باشد. هر دو شرایط باعث درد شدید قفسه سینه می شوند. در هنگام سوزش معده بادام خام بخورید یا شیر بادام تهیه نموده و میل کنید. بادام غذای قلیایی بوده و از نظر تئوری به تسکین و خنثی کردن اسید موجود در مری کمک می کند.

2- سرکه سیب

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با یک لیوان آب قبل از غذا یا هنگام بروز درد قلبی یکی دیگر از درمان های خانگی برای رفلاکس اسید است. سرکه سیب به تجزیه غذا و هضم غذا کمک نموده و باعث کاهش سوزش سر دل می گردد.

3 عدد سیب قرمز که یکی از انها نصف شده است به همره سرکه در سینه برای درمان تیر کشیدن قلب استفاده می شود.

3- نوشیدنی گرم

نفخ شکم یکی از علل شایع تیر کشیدن قلب می باشد. نوشیدنی گرم به تقویت سیستم گوارش و کاهش نفخ کمک می نماید. چای هیبیسکوس یا ترش گرم به ویژه از هضم غذا و سلامت قلب حمایت می کند. تحقیقات نشان داده که هبیسکوس به کاهش فشار خون و کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند.

4- کمپرس سرد

کشیدگی عضلات قفسه سینه یکی دیگر از عوامل درد قفسه سینه می باشد. وزنه برداری، زمین خوردن، یا حتی حمل کودک یا بار سنگین می تواند باعث ایجاد این نوع درد شوند.

 استفاده از کمپرس سرد چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده به کاهش التهاب و کاهش درد کمک می کند.

5- سیر

سیر دارویی برای تیر کشیدن قلب است. یک یا دو حبه سیر خرد شده را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. به جای نوشیدن سیر، باید تکه های آن را بجوید تا حداکثر سود را به دست آورید.

6- آسپرین

مسکنی، مانند آسپرین، می تواند به کاهش درد قلبی با شدت کمتر کمک کند. استفاده مداوم از آسپرین با دوز پایین به جلوگیری از حملات قلبی کمک می کند.

7- دراز کشیدن

در زمان احساس تیر کشیدن قلب، دراز کشیدن بلافاصله به حالتی که سر بالاتر از بدن باشد، تسکین بخش است.

8- زنجبیل

مانند سایر گیاهان، زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی می باشد. تحقیقات نشان داده که زنجبیل به کاهش مشکلات معده و جلوگیری از استفراغ کمک می کند.

9- شیر زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی بوده و علائم درد قفسه سینه را کاهش می دهد. برای تهیه شیر زردچوبه حدود یک قاشق چایخوری ادویه زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم ترکیب کنید.

چه زمانی با اورژانس تماس بگیرید؟

درمان های خانگی نباید به عنوان اولین درمان برای درد قفسه سینه و تیر کشیدن قلب استفاده شوند. اگر درد مداوم قفسه سینه را با یا بدون علائم دیگر (مانند حالت تهوع، تنگی نفس و تعریق) تجربه کردید، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. شاید دچار حمله قلبی شده باشید. علائم حمله قلبی معمولا به سرعت تشدید می شوند.

با خدمات اورژانس تماس بگیرید اگر:

    درد کوبنده ای را تجربه می کنید.

    تنگی نفس دارید.

پس از تماس با خدمات اورژانس، درها یا موانعی که مانع از رسیدن کمک می شود را باز کنید و تا رسیدن کمک آرام بنشینید.

کلام پایانی

هر فردی گاهی اوقات ممکن است درد اطراف قلب را تجربه کند. درد قلب معمولا به دلیل مشکلات گوارشی یا فشار بیش از حد ماهیچه ها بوده، اما گاهی اوقات می تواند ناشی از یک بیماری جدی تر باشد.

 از آنجایی که تشخیص حمله قلبی یا آنژین و نفخ شکم دشوار می باشد، همیشه باید تیر کشیدن قلب را جدی بگیرید. اگر می دانید درد طبیعی برای شما چیست و پزشک شما مشکل قلبی احتمالی را رد نمود، درمان های خانگی را امتحان کنید.

کدخبر: 957515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
دکتر محمد ریاستی
آیا این خبر مفید بود؟