دیگه نمی خواد پول بدی واسه شب یلدا موچی بخری / فیلم

به گزارش رکنا، بیا تا طرز تهیه بهترین و بی دردسرترین موچی را یادت بدهم. با مواد طبیعی هم رنگش کن و به 3 روش هم درست کن. این موچی خیلی لطیف و خوشمزه است و حرف ندارد. به عنوان دسر شب یلدا امتحان کن و لذت ببر. تازه خیلی هم خوشرنگ است و برای میز شب یلدا خیلی شیک. به 3 روش می توانی درستش کنی.

مواد لازم برای هر رنگ موچی:

شیر 115 گرم

آرد برنج گلوتینوس 75 گرم

نشاسته ذرت 15 گرم

شکر 15 گرم

روغن مایع یا کره 10 گرم

طرز تهیه موچی شب یلدا:

ابتدا آرد برنج و شکر و نشاسته ذرت و روغن را داخل ظرف بریزید. برای موچی آبی شیر گرم (نه داغ) را با نصف پیمانه گل پنیرک مخلوط کنید تا رنگ شیر آبی شود. سپس از صافی رد کنید و روی مواد خشک بریزید و مخلوط کنید. من گل پنیرکم کم بود و مجبور شدم رنگ آبی را اضافه کنم.

برای موچی سبز 5 برگ، بیبی اسفناج را با شیر میکس کنید و داخل مواد خشک بریزید.

برای موچی زرد به شیر چند قطره زعفران اضافه کنید و داخل مواد خشک بریزید.

برای موچی صورتی 4 عدد توت فرنگی درشت را با شیر میکس و از صافی رد کنید و داخل مواد خشک بریزید (موچی توت فرنگی محشر است)

مواد را خوب با همزن دستی مخلوط کرده و از صافی رد کنید. از اینجا به بعد می توانید به 3 روش آماده کنید:

1) داخل ماهیتابه حتما حتما نچسب بریزید و روی حرارت ملایم 4-3 دقیقه مواد را هم بزنید تا غلیظ و از کناره ها جدا و جمع شود. دو، سه بار روی حرارت خمیر را باز و بسته کنید.

2) مواد را داخل ظرفی بریزید و رویش را با سلفون بپوشانید. سلفون را با خلال دندان چند تا سوراخ بزنید و سه بار به مدت یک دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. هر بار مواد را هم بزنید و برگردانید داخل مایکروفر.

3) مواد را داخل ظرفی بریزید و رویش را با سلفون بپوشانید و سوراخ سوراخ کنید و نیم ساعت روی بخار آبی که روی حرارت کم است بگذارید.

سپس مواد را با دستکش ورز بدهید و وقتی خنک شد داخل سلفون بپیچید و نیم ساعت در یخچال استراحت بدهید. سپس از یخچال خارج کنید و روی سطح کار نشاسته ذرت بپاشید و موچی را با وردنه باز کنید. داخلش را با فیلینگ دلخواه پر کنید و طبق فیلم بپیچید.

موقع کار یا دستکش بپوشید یا دست تان را نشاسته ذرت بزنید. می توانید توپی هم درست کنید که سلیقه ای است.

من برای فیلینگ هر رنگ موچی 150 گرم پنیر خامه ای را با 30 گرم شکر و مقداری وانیل مخلوط کردم و برای موچی آبی اورئو، برای موچی سبز و صورتی پاستیل و برای موچی زرد انبه نگینی را اضافه کردم. بسیار خوشمزه است. شب یلدا پیشاپیش مبارک.

کدخبر: 955630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ساناز میرزایی
آیا این خبر مفید بود؟