لوازم مناسب و نامناسب برای کابینت زیر ظرفشویی

به گزارش رکنا، در آشپزخانه های کوچک با تعداد کابینت کم، کابینت زیر سینک فضای ذخیره سازی ارزشمندی را در اختیار اعضای خانواده قرار می دهد. با این حال باید بدانید این بخش از کابینت ها مکان مناسبی برای قرار دادن برخی لوازم نیست. برای اینکه بدانید کدام لوازم را نباید در کابینت زیر ظرفشویی قرار دهید و چه لوازمی مناسب این مکان هستند با ما همراه باشید.

1- لوازم برقی

رطوبت موجود در کابینت زیر ظرفشویی می تواند اتصالات الکتریکی را دچار آسیب کند. بنابراین از قرار دادن هر گونه وسیله برقی در کابینت زیر سینک آشپزخانه اجتناب کنید.

2- مواد غذایی

کابینت زیر سینک اغلب مکانی گرم و مرطوب است و قرار دادن انواع مواد غذایی در آن می تواند موجب رشد باکتری و در نتیجه کپک زدگی مواد غذایی شود. علاوه بر این، برخی سینک ها ممکن است نشتی داشته باشند و مواد غذایی را به سرعت خراب کنند.

3- مواد شیمیایی و قابل اشتعال

سفید کننده ها، الکل مالشی، آئروسل، روغن های پخت و پز و سایر مواد شیمیایی خطرناک در صورت قرارگیری در شرایط نامناسب ممکن است به صورت خودبه خود دچار احتراق شوند.

4- پارچه و هر چیز جاذب

دستمال کاغذی، کیسه های مواد غذایی کاغذی، اسفنج و دستمال توالت را نباید در کابینت زیر ظرفشویی نگهداری کرد. رطوبت کابینت سینک به سرعت جذب این محصولات خواهد شد. بنابراین آنها را در یک مکان کاملا خشک قرار دهید.

5- قابلمه و تابه

نشتی سینک می تواند لوازم آشپزی مانند قابلمه و تابه را دچار زنگ زدگی و آسیب کند. بنابراین سعی کنید به هیچ وجه این ظروف را در زیر سینک قرار ندهید.

6- قرص، پودر و نمک ماشین ظرفشویی

اگر سینک شما در کنار ماشین ظرفشویی است، منطقی است که شوینده های آن را در زیر سینک قرار دهید. این کار موجب می شود به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. اما از آنجایی که این قسمت از کابینت به راحتی در دسترس است، بنابراین برای حیوانات خانگی و کودکان بی خطر نخواهد بود. از طرفی رطوبت موجود در این قسمت از کابینت آشپزخانه ممکن است موجب خراب شدن شوینده های ماشین ظرفشویی شود.

7- لامپ

نگهداری لوازم ظریفی مانند لامپ در زیر سینک ایده خوبی نیست، خصوصا اگر لوازم پر مصرفی مانند سطل زباله را در این قسمت قرار می دهید. در چنین شرایط ممکن است در اثر وارد شدن ضربه، لامپ بشکند.

8- سیب زمینی و پیاز

رطوبت و گرمای زیر سینک می تواند موجب کپک زدگی و خراب شدن سیب زمینی و پیاز شود. بنابراین سعی کنید آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

وسایل مناسب برای کابینت زیر سنک

1- لوازم بازیافتی

کابینت زیر سینک مکان مناسبی برای قرار دادن لوازم بازیافتی است. اکثر ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای نیاز به آبکشی دارند و قرار دادن آنها در زیر سینک مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

2- پاک کننده های غیر شیمیایی

گالن سرکه سفید، مایع ظرفشویی و لباسشویی نیز برای قرار دادن در کابینت زیر سینک مناسب هستند.

3- کیسه های زباله

کابینت زیر سینک مکان مناسبی برای دسترسی سریع به کیسه های زباله بزرگ و کوچک و کیسه های بازیافتی است.

4- گلدان

تمام آن گلدان های خالی که دلتان نمی آید دور بیندازید را می توانید با خیال راحت در کابینت زیر سینک آشپزخانه قرار دهید. با این کار قفسه های آشپزخانه را برای قرار دادن لوازم دیگر آزاد خواهید کرد.

5- کمپوست

مکان های گرم و مرطوب برای تهیه کمپوست ایده آل هستند. بنابراین می توان گفت کابینت زیر سینک یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کمپوست است!

منبع: راهنماتو

کدخبر: 952866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟