گام بلند اپل برای تولید نسل جدید تراشه‌های هوشمند

شرکت سازنده تراشه‌های ۷ نانومتری پیشرفته محصولات اپل (TSMC) قصد دارد تا سال آینده میلادی نسل جدیدی از تراشه‌های ۵ نانومتری را تولید کند. همین شرکت در سال گذشته اولین تراشه‌های ۷ نانومتری خود را با نام‌های Apple’s A12 and HiSilicon’s Kirin 980 تولید کرد. این تراشه‌ها با کاربرد وسیع در دستگاه‌های تولید شرکت اپل توانایی فوق العاده به آن‌ها بخشید و این محصولات را به بهترین و یا یکی از بهترین‌های جهان تبدیل کرد. قطعا این موضوع می‌تواند دستاورد‌هایی بسیار بزرگی برای دنیای فناوری محسوب شود.

سازنده تراشه‌های محصولات اپل قصد دارد به زودی تراشه‌های نسل جدید خود را طراحی و تولید کند.

دفتر مرکزی و کارخانه شرکت TSMC در تایوان قرار دارد و مدیران این شرکت امیدوارند در کمتر از یک سال جهش بزرگی را در زمینه تولید تراشه‌های ۵ نانومتری تجربه کنند. این شرکت یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های A12 و A13 SoC در جهان است و از این رو تنها با اعلام خبر تصمیم مهندسان خود برای تولید تراشه ۵ نانومتری، بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده تلفن همراه و تبلت و حتی رایانه با برقراری ارتباط با این شرکت به دنبال خرید این تراشه‌ها در آینده هستند.

در صورت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری جدید به طور حتم اولین دستگا‌هایی که به آن‌ها مجهز می‌شوند، محصولات شرکت اپل هستند. شرکت TSMC با سابقه سال‌ها همکاری نزدیک با شرکت اپل سود گزافی را به دست آورده است. با اینکه پیش بینی تاثیر این تراشه بر روی دستگاه‌های هوشمند مختلف پیش از عرضه رسمی آن سخت است، ولی کارشناسان عقیده دارند، چنین تراشه‌هایی تا ۱۵ درصد بازدهی بیشتری نسبت به تراشه‌های نانومتری دارند و در نتیجه عمر باتری دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

طبق نظر بسیاری از مردم جهان و کارشناسان فناوری امروزه به جرات می‌توان گفت قدرتمند‌ترین کشور‌های جهان، کشور‌هایی هستند که توانایی تولید و به کارگیری درست از تراشه‌های هوشمند را دارند. در واقع این تراشه مهم‌ترین قسمت از مغز متفکر هر دستگاهی را تشکیل می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟