هر آنچه باید درباره چسب زدن بینی بدانید

تا چه زمانی پس از عمل بینی چسب زدن روی بینی باید ادامه داشته باشد؟

با توجه به نوع پوست روی بینی هر فرد، توصیه می‌شود ۱ الی ۱.۵ ماه پس از عمل به چسب زدن روی بینی ادامه داده شود.

در دو هفته اول پس از جراحی بینی، چسب زدن بر شکل‌گیری صحیح بینی و همچنین بر التهاب و تورم آن موثر خواهد بود. اما از شروع هفته سوم چسب زدن فقط به تسریع سرعت کاهش ورم و التهاب کمک می‌کند. بنابراین دو هفته اول پس از عمل، چسب زدن الزامی است و پس از آن توصیه می‌شود تا ۱ ماه یک ماه و نیم چسب زدن را ادامه دهید تا ورم بینی‌تان زودتر فروکش کند. حالا اگر بنا به دلایلی دوست ندارید پس از دو هفته چسب بزنید اتفاق خاصی نمی‌افتاد، فقط رویه کاهش تورم کندتر می‌شود.

توصیه می‌شود افرادی که پوست بینی با ضخامت متوسط یا نسبتا ضخیم دارند، مدت زمان بیشتری از چسب بینی استفاده کنند تا روند شکل‌گیری بینی تسریع شود.

آن دسته از افرادی که نمی‌توانند در طول روز چسب روی بینی‌شان داشته باشند، می‌توانند از شروع هفته‌ی سوم پس از جراحی، شب‎ها چسب را روی بینی به طریقی که آموزش داده می‌شود بزنند و صبح‌ها چسب را باز کنند و به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

پس از مدت ۱ ماه، ۱/۵ ماه پس از عمل بینی می‌توان چسب زدن را کنار گذاشت، اما اگر برای فردی ورم بینی به اندازه کافی کاهش نداشته باشد، می‌توان مجدد چسب زدن را تکرار کرد تا نتیحه مطلوب سریع‌تر حاصل شود.

مزایای چسب زدن بینی به طور خلاصه

شکل گرفتن و فرم دهی بهتر بینی

تسریع در روند کاهش ورم بینی

هشدار و آگاهی برای اطرافیان که مطلع شوند شما به تازگی عمل زیبایی بینی انجام داده‌اید و دقت کنند و از شوخی در مدت ۱ ماه پس از عمل شما اجتناب کنند.

روش صحیح چسب زدن بینی

مرحله اول:

انتخاب چسب مناسب

چسب ۱ سانتی‌متری کاغذی مارک ۳M مورد تایید است.

روش درست چسب زدن بینی-دکتر برومند

مرحله دوم:

تمیز کردن پوست صورت

در ابتدا صورت خود را تمیز با آب و صابون بشویید و پس از آن با استفاده از پنبه آغشته به الکل پوست روی بینی و گونه‌ها را با دقت تمیز کنید. سپس ۱۰ دقیقه صبر می‌کنید تا صورت کاملا خشک شود.

مرحله سوم:

برش چسب‌ها به ابعاد مورد نیاز

با توجه به سایز بینی خود چسب را در ابعاد زیر برش می‌دهیم:

۶ الی ۸ قطعه چسب به اندازه ۳ الی ۴ سانتی‌متر

۲ قطعه چسب به اندازه ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر

مرحله چهارم:

چسباندن قطعات بریده شده چسب روی بینی

در مقابل آیینه بایستید. از بالای بینی به پایین به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های ۳ الی ۴ سانتی‌متری کنید. بسته به سایز بینی ۳ الی ۴ تا چسب روی بینی می‌زنید، طوری‌که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی بچسبند.

حالا نوبت استفاده از تکه چسب‌های ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متری است. به صورت طولی و به شکل U (حرف U انگلیسی) اقدام به چسباندن این قطعه در زیر بینی می‌کنید. وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و ادامه نوار از کنار بینی به سمت بالا برود و لبه‌های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کنند. توجه داشته باشید چسب‌ها جلوی سوراخ بینی را نگیرد تا در تنفس اختلالی ایجاد نشود. این بخش را که چسباندید روی آن را به آرامی مالش دهید تا روی بینی تثبیت شود.

به همین ترتیب یک قطعه چسب ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متری دیگر نیز مطابق دستورالعمل بالا مجدد روی چسب قبلی می‌زنیم.

اکنون مجدد این بار از پایین بینی به بالا به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های ۳ الی ۴ سانتی‌متری می‌کنید. بسته به سایز بینی ۳ الی ۴ تا چسب روی بینی می‌زنید، طوری‌که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی بچسبند.

در پایان، قسمت کوچک از قطعه چسب که از نوک بینی بیرون زده را به دقت قیچی کرده و جدا می‌کنید.

فراموش نشود در هنگامی که مشغول چسب زدن بینی هستید، از فشار زیاد بر روی بینی پرهیز کنید.

چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟

دقت در باز کردن چسب بینی همانند قرار دادن آن حائز اهمیت است. توجه داشته باشید یکی از اهداف چسب زدن پس از عمل بینی، کمک به چسبیدن پوست به بافت های زیرین است، حالا اگر با بی‌دقتی از یک طرف شروع به کندن چسب از روی پوست کنید، برخلاف هدف ذکر شده عمل کرده‌اید.

توصیه می‌شود در زیر دوش آب گرم اقدام به برداشتن چسب نمایید. طوری که چسب روی بینی به خوبی خیس خورده و روی آن مقداری صابون آغشته شده باشد. این کار کندن چسب را تسهیل می‌کند.

حالا نوبت آن است که از لبه‌ی سطحی چسب به آرامی شروع به برداشتن چسب کنید به طوری که تا حد امکان پوست از بافت های زیرین کشیده نشود.

چند وقت یک بار اقدام به تعویض چسب بینی نماییم؟

زمان تعویض چسب بینی بستگی به نوع پوست بینی هر فرد دارد. در افرادی که پوست آن‌ها معمولی و با چربی نرمال است توصیه می‌شود یک روز در میان چسب را عوض کنند، اما آن دسته از افرادی که پوست بینی بسیار چربی دارند می‌توانند هر روز این کار را انجام دهند و درنهایت آن دسته افرادی که پوست بینی خشکی دارند، هر ۳ روز یک بار زمان مناسبی برای تعویض است.

پس از این‌که چسب را از روی بینی خود باز کردید، دو سه ساعتی اجاره دهید پوست بینی هوا بخورد و اصطلاحا تنفس کند و پس از آن اقدام به زدن مجدد چسب کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟