برای آب کردن چربی های شکم ؛ نوشیدنی های زنجبیلی بنوشید!

بر کسی پوشیده نیست که شکم و اطراف آن جزو نواحی است که چربی ها به این مناطق هجوم آورده و در آنجا جا خوش می کنند. امروز پیر و جوان و حتی کودکان و نوجوانان شکم در آورده اند و این خبر خوبی نیست. عوامل متعددی نیز در بروز این مشکل وجود دارد که تغذیه نادرست، مصرف فست فودها و بی تحرکی از مهمترین آن ها هستند. البته روش های متعددی نیز برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم و صاف کردن آن وجود دارد. کلید اصلی این مبارزه در فعال کردن متابولیسم بدن، ورزش و در پیش گرفتن سبک زندگی درست است.
علاوه بر این لازم است که بدنتان را سم زدایی کرده و عملکرد ارگان های حیاتی بدن مانند کبد را تحریک کنید. چون این ارگان وظیفه تبدیل چربی ها به قندها را به عهده دارد. خوشبختانه درمان های طبیعی نیز وجود دارند که به تمیز شدن بدن و مقابله با چاقی کمک می کنند.
ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش باعث افزایش فواید زنجبیل برای پاکسازی کبد و بهبود هضم چربی ها می شود. ترکیب این دو ماده باعث می شود چایتان خواص سم زدایی و دیورتیک داشته باشد و چربی بیشتری در ناحیه شکم بسوزانید.
زنجبیل یکی از این روش های درمانی طبیعی فوق العاده موثر است و به دلیل دارا بودن خواص ترموژنی به سوزاندن چربی ها کمک کرده و سموم را از بدن دفع می کند. در این مطلب خواص لاغری این ریشه درمانگر را مرور کرده و چند نوشیدنی موثر برای آب کردن چربی های شکمی را معرفی می کنیم.

اندر خواص زنجبیل
زنجبیل یک ریشه درمانگر است که قرن ها به عنوان دارو برای بهبود و درمان مشکلات بدن استفاده شده است. این ماده غذایی خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد که به بهبود گوارش، کاهش کلسترول خون و دفع سموم انباشته شده در بدن کمک می کند. خوشبختانه امروزه خیلی از افراد زنجبیل را به صورت تازه یا پودر آن وارد برنامه غذایی شان کرده اند. این کار به لاغری و پاکسازی بدن کمک زیادی می کند.
مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و فرآیند گوارش را برای دفع صحیح چربی ها بهبود می دهد.
زنجبیل همچنین خواص دیورتیک دارد که به دفع مایعات اضافی بدن کمک کرده و مانع از بروز التهاب می شود. از دیگر خواص این ماده غذایی می توان به فاقد کالری بودن آن اشاره کرد. زنجبیل به سادگی با دیگر مواد ترکیب می شود و این کار به افزایش خواص آن نیز منجر می شود. اگر از چربی شکم شکایت دارید و می خواهید سایزتان کم شود در گام اول تغذیه تان را اصلاح کنید و از مصرف نوشیدنی های زنجبیلی که در این مطلب معرفی می شوند غافل نشوید.

روش های استفاده از زنجبیل برای سوزاندن چربی های شکم
رایج ترین شیوه استفاده از زنجبیل استفاده از چای این ریشه درمانگر است. با این حال می توانید با ترکیب آن با مواد دیگر خواص چربی سوزی اش را بالا ببرید.

hee871-1
مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود

چای زنجبیل و لیموترش
ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش باعث افزایش فواید زنجبیل برای پاکسازی کبد و بهبود هضم چربی ها می شود. ترکیب این دو ماده باعث می شود چایتان خواص سم زدایی و دیورتیک داشته باشد و چربی بیشتری در ناحیه شکم بسوزانید.

مواد لازم
آب لیموترش: نصف یک عدد
ریشه زنجبیل: یک تکه متوسط
آب: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر
عسل: اختیاری

روش تهیه
آب را داغ کرده و قبل از جوش آمدن زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و سپس آب لیموترش را اضافه کنید. چای را هم بزنید و اگر مایل هستید کمی عسل نیز اضافه کنید. قبل از وعده های غذایی یک فنجان از این چای بنوشید.

آب گریپ فروت و زنجبیل
گریپ فروت یک میوه کم کالری است که تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

طعم این میوه خوشمزه است و به راحتی با زنجبیل ترکیب می شود.

مواد لازم
گریپ فروت: 4 عدد
پودر زنجبیل: 1 قاشق کوچک
آب لیموترش: اختیاری یک چهارم لیموترش

روش تهیه
آب چهار عدد گریپ فروت را بگیرید و با یک قاشق پودر زنجبیل و مقدار کمی آب لیموترش مخلوط کنید. این نوشیدنی ها را صبح به صورت ناشتا میل کنید.
hee871-2

مصرف منظم چای سبز مانع از تجمع چربی شده و میزان کلسترول خون را کنترل می کند

چای سبز زنجبیلی
چای سبز به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و تأثیر آن در لاغری شهرت زیادی دارد. مصرف منظم چای سبز مانع از تجمع چربی شده و میزان کلسترول خون را کنترل می کند. این چای باعث بهبود روند هضم غذا می شود. تهیه چای سبز با اندکی ریشه زنجبیل تأثیر باورنکردنی در بهبود سلامتی و حفظ تناسب اندام در کوتاه ترین زمان دارد.

مواد لازم
چای سبز: 1 قاشق (10 گرم)
زنجبیل تازه: 1 حلقه
آب: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

روش تهیه
آب را بجوشانید و یک حلقه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و یک قاشق چای سبز به آن اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا چای سبز دم بکشد. توصیه می شود روزانه دو لیوان از این چای بنوشید.

چه مدت زمان می توان از این نوشیدنی ها استفاده کرد؟
برای دریافت خواص سم زدایی این نوشیدنی ها می توانید آن ها را به مدت 1 ماه میل کنید. سپس دو هفته استراحت کرده و دوباره دوره را شروع کنید. یادتان باشد که نمی شود پرخوری کنید، چربی زیادی مصرف کنید و تحرکی نداشته باشید و انتظار داشته باشید این نوشیدنی ها لاغرتان کنند. حتماً میوه و سبزیجات زیادی در برنامه غذایی تان بگنجانید، دور فست فود و غذاهای چرب را خط قرمز بکشید، مصرف قندتان را کاهش دهید، سر موقع غذا بخورید، خوب بخوابید و در کنار آن از این نوشیدنی ها نیز استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟