ساندویچ های این برند مشهور سرطان زا هستند

در بررسی‌ها مشخص شد که ساندویج یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای حاوی مواد سرطان زا و مضر برای سلامتی است.

کودکان و نوجوانان عاشق غذاهای رنگی و خوشمزه به خصوص در فست فود‌ها هستند که برخی برندهای مشهور فست فود مانند مک دونالد از این علاقه سوء استفاده کرده و با تبلیغات جالب مردم را به خوردن این غذا‌ها تشویق می‌کنند.

ساندویج محبوب مکریب (McRib) یکی از محصولات پرطرفدار مک دونالد بوده و درسال ۱۹۸۱ با چند ترکیب مختلف وارد منوهای رستوران‌ها شد.

مکریب معروف از نان کماج، خیارشور، گوشت چرخ شده و پیاز تهیه می‌شود که در بررسی‌ها مشخص شد که ۷۰ ماده تشکیل دهنده در این ساندویج وجود دارد که پس از مشخص شدن این موضوع این ماده‌ها افشا و در سایت این رستوران زنجیره‌ای قرار داده شدند.

گوشت

گوشت این ساندویج از گوشت خوک، آب، نمک، دکستروز و مواد نگهدارنده (BHA، پروپیل گالات، اسید سیتریک) تشکیل شده و بیشتر از قسمت‌های داخلی مانند قلب، سیرابی و روده‌های پخته این حیوان استفاده می‌شده است.

همچنین در ترکیبات این ساندویچ مواد نگهدارنده پروپیل گالات و BHA استفاده شده کهعوارض جانبی زیادی مانند سرطان مثانه و سرطان تیروئید به همراه دارند.نان کماج مورد استفاده در مکریب: گندم و سویا

آلرژن‌ها: گندم و سویا

در لیست مواد تشکیل دهنده نان کماج ۴۰ ماده تشکیل دهنده وجود دارد، روغن‌های هیدروژنه مورد استفاده عوارض جانبی متعددی دارد، شربت ذرت با فروکتوز بالا یکی از مواد مورد استفاده بوده که منجر به سرطان لوزالمعده شده، علاوه بر این آمونیوم و سولفات کلسیم اغلب در کود خاک استفاده می‌شود.

گفتنی است؛ آزودی کربن آمید که در ساخت پلاستیک و فوم در ایالات متحده استفاده می‌شود و استفاده از آن در اروپا و استرالیا ممنوع است، در این ساندویج وجود داشته است.

سس مکریب

از آب، فروکتوز بالای شربت ذرت، رب گوجه فرنگی، سرکه مقطر، عطر و اصلاح غذایی نشاسته، نمک، شکر، روغن سویا، صمغ، پودر پیاز و سیر، فلفل قرمز، بنزوات سدیم (نگهدارنده)، رنگ کارامل و پودرچغندر تشکیل شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا به عنوان یک ماده مضر ماده اصلی این سس است.

خیارشور

خیار شور موجود در این ساندویچ سرطانزا بوده و دارای موادی است که عامل جهش ژنتیکی می‌شوند.

به دلایل وجود مواد ممنوعه و آسیب رسان به سلامت در ده سال گذشته، رستوران‌های مک دونالد در برمودا، ایسلند، و بولیوی تعطیل و محصولات آن ممنوع اعلام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟