برانکو: امیدوارم با برد پیکان به هواداران عیدی بدهیم

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان اظهار داشت: یک بار دیگر در سال جدید برای دوستانم آرزوی سلامتی و خرسندی را دارم. قبل از هر چیزی برای همه شما و خانواده‌تان آرزوی سلامتی دارم. امیدوارم موفق باشید و پرسپولیس را قاطعانه دنبال کنید. سال جدید است و این اولین بازی خانگی ما در سال جدید خواهد بود که مقابل پیکان برگزار می‌کنیم و امیدوارم بازیکنانم با برد در این دیدار، به هواداران عیدی بدهند و آنها را خوشحال کنند.

با تیمی سختکوش و منظم بازی داریم

وی افزود: با تیمی بازی داریم که سختکوش است، منظم بازی می‌کند و ضدحملات خطرناکی را دارد. ترکیبی از بازیکنان باکیفیت و جوان در پیکان حاضر هستند و در کنار این تیم، جلالی، همکار من که مربی خوبی است و خدمات شایانی به فوتبال ایران داشته است، حضور دارد. طبیعیتاً بازی سختی خواهیم داشت و برای این بازی هم احمدزاده را به دلیل مصدومیت نداریم، اما سایر بازیکنان برای حضور در جمع 11 نفر اصلی رقابت می‌کنند.

از فلسفه‌مان عدول نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما برای این بازی هم برای اراده و هدف و میل خودمان به میدان می‌آییم و از فلسفه‌مان عدول نخواهیم کرد. انتظار بازی سخت و محکمی را مقابل پیکان داریم. در نیم‌فصل اول مقابل این تیم صفر - صفر مساوی کردیم. حتی فصل قبل هم که پیکان در لیگ یک بود، در جام حذفی به سختی آنها را یک بر صفر بردیم. پیکان تلاش می‌کند خودش را به رتبه چهارم جدول برساند تا بلکه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

بیرانوند روی گل‌هایی که خورده مقصر نبوده است

برانکو در پاسخ به این سؤال که چرا از رادوشوویچ استفاده نمی‌کند، در حالی که این دروازه‌بان در بازی‌هایی که به میدان رفت عملکرد خوبی داشت، گفت: قبل از هر چیز باید بگویم خوشحالم چنین دروازه‌بان‌هایی داریم. هم بیرانوند که ملی‌پوش است، خوب دروازه‌بانی کرده و همچنان خوب دروازه‌بانی می‌کند و هم رادو. حتی درویش‌وند هم کنار بیرانوند و رادوشوویچ خوب تمرین می‌کند. همان‌طور که می‌بینید ما در هر بازی سه دروازه‌بان‌مان را داریم. بیرانوند دروازه‌بان اول ماست و روی گل‌هایی که خوردیم مقصر نبوده. اگر بررسی کنید می‌بینید در گل‌هایی که خوردیم کاری از دست او بر نمی‌آمده است. در گلی که مقابل صنعت نفت خوردیم یا از الریان دریافت کردیم، او مقصر نبود. صنعت نفت یک بار به سمت دروازه ما آمد و گل زد، الریان هم در حالی سه گل به ما زد که موقعیت زیادی نداشت. درباره بازی با الوحده هم صحبت نمی‌کنم. بیرانوند همچنان دروازه‌بان اول ماست و تا آخر فصل چه اتفاقی رخ بدهد، معلوم نیست. هر سه دروازه‌بان ما خوب تمرین می‌کنند و آماده هستند که این برای ما اهمیت دارد.

موضوع رضاییان تمام شده است

وی در واکنش به طرح این موضوع که در اخراج رضاییان قاطعیت به خرج داده است و اینکه نظرش در مورد اظهارنظر برخی هواداران در فضای مجازی چیست، اظهار داشت: من کامنت‌ها را نمی‌خوانم، چون خودم هم صفحه‌ام را مدیریت نمی‌کنم. کارهای اینستاگرامم را مارکو انجام می‌دهد و فیس‌بوک من هم دست دامادم است. گفتم کامنت‌ها را ببندند که مشکلی پیش نیاید. در این خصوص هم آقای طاهری بیانیه داد و صحبت کرد که فکر می‌کنم موضوع تمام شده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چند بازیکن تیمش در آستانه محرومیت هستند، گفت: ما به این فکر نمی‌کنیم. هرکسی کارت دارد، دارد و مشکلی نیست.

یک شکست ما را به‌هم نمی‌ریزد

برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس پس از گل خوردن نمی‌تواند به بازی برگردد و چرا این‌گونه است، تصریح کرد: طبیعی است به خصوص در ایران که وقتی تیمی گل می‌خورد، شوکه می‌شود. بازیکنان ایرانی هم بسیار احساسی هستند و عاطفی بازی می‌کنند. اتفاق هم افتاده که وقتی ما گل خوردیم به بازی برگشتیم. نمونه آخر آن هم بازی با الوحده امارات بود. در بازی با صنعت نفت هم ما 17 شوت به دروازه تیم حریف داشتیم و آنها شش شوت زدند. بیش از 270 هجوم به منطقه زمین حریف داشتیم و 70 درصد مالکیت توپ هم جای خود دارد. بازی به این شکل پیش آمد و به خاطر همین وقایع فوتبال قشنگ است. شکست هیچ وقت خوب نیست، اما همین‌طور هم باید بگویم یک شکست ما را به هم نمی‌ریزد. این اتفاق همیشه خواهد بود، اما ما نباید در این بازی می‌باختیم و استحقاق این شکست را نداشتیم. از حریف بهتر بودیم، اما یک توپ به سمت دروازه ما زدند و گل شد. متأسفانه بازیکنانم غافلگیر شدند، اما وظیفه ما در ادامه این است که کار کنیم، کار کنیم و کار کنیم.

وی درباره گل خوردن‌های زیاد تیمش در بازی‌های اخیر خاطرنشان کرد: من موافق نیستم که زیاد گل می‌خوریم، اما در آسیا بازی‌ها سخت‌تر است. هر اشتباهی حتی نیم اشتباه هم تاوان دارد. روی گل الهلال روی ضربه ایستگاهی دچار یک اشتباه شدیم، در حالی که الهلال فقط یک شانس گلزنی تا آن موقع داشت. الوحده هم همین‌طور بود و در بازی با الریان هم آنها بدون داشتن موقعیت چندان خطرناکی به ما گل زدند. به جز بازی با استقلال Esteghlal ما هیچ کجا بیش از دو گل نخوردیم. دفاع ما خوب کار می‌کند و وقتی می‌گویم دفاع، منظورم چهار بازیکن خط دفاعی نیست، بلکه کل تیم است. ما مدام روی این بخش فوتبال کار می‌کنیم و کار در فوتبال یک کار مستمر است. ایده‌ای نیست که بگوییم یاد گرفتم و دیگر کار کردن نمی‌خواهد. ما مدام کار می‌کنیم تا اشتباهات تکرار نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟