فرامرز طوطی استاد برجستۀ دانشگاه تهران درگذشت+عکس

دکتر فرامرز سال 1335 در مشهد متولد شد و در ابتدای انقلاب عضو هسته اصلی جهاد سازندگی مشهد بود.

دکتر طوطی پیش از انقلاب در کنکور دانشکده زمین شناسی دانشگاه تهران قبول شد و پس از انقلاب فرهنگی با رتبه نخست موفق به طی مدارج عالی و اخذ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد شد. وی سپس در موسسه ژئو فیزیک تهران استخدام و در ابتدای دهه 70 نیز با بورسیه دانشکده زمین شناسی دانشگاه دانشگاه به شهر اوپسالای سوئد اعزام و موفق شد دکترای رشته زمین شناسی دریافت کند. وی در حالی که پیشنهاداتی از اروپا و آمریکا برای اقامت و تدریس در این کشورها داشت به ایران بازگشت و به مدت حدود 20 سال در دانشگاه تهران دانشجویان را از دانش خود بهره مند ساخت.

انتشار و نمایه مقالات متعدد در سایت ها و ژورنال‌های معتبرعلمی بین المللی و داخلی، سخنرانی و ارائه مقاله در همایش‌های متعدد، راهنمایی و مشاوره تعداد زیادی از پایان نامه ها، ماحصل تلاش وی در عرصه علمی بود. آخرین مسئولیت استاد فرامرز طوطی مدیریت بخش پترولوژی و زمین شناسی اقتصادی دانشکده زمین شناسی دانشگاه تهران بود.

این دانشمند فرهیخته پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی 21 اسفند 95 در اثر ابتلا به سرطانِ خون در بیمارستان چشم از جهان فروبست.

مراسم تشییع دکتر طوطی 24 اسفند از مقابل مسجد دانشگاه تهران برگزار شده و برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل خواهد شد. روحش شاد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟