مدل های جدید  و مختلف کوسن‌ / این بالش های کوچک را بیشتر بشناسیم +عکس

 اگر به دنبال این هستید که تغییرات کوچک اما تاثیرگذاری در دکوراسیون داخلی خانه‌تان ایجاد کنید، بهترین راه اعتماد به کوسن‌هاست. نمی‌دانم تا به حال شده که به کوسن‌ها توجه کنید؟ یا همیشه خیلی راحت از کنارشان عبور کرده‌اید؟ شاید برای‌تان جالب باشد بدانید، کوسن‌ها هم مانند خیلی از عناصر و لوازم دکوراسیونی دیگر، سبک‌ها و مدل‌های مختلفی دارند که در این مطلب می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم. 

کوسن‌هایی با لبه‌های تیز (Knife-edge cushion)
این کوسن‌ها محبوب‌ترین نوع کوسن‌ها هستند. آنها فقط دو قطعه پارچه و چهار درز در اطراف خود دارند که این دو تکه پارچه می‌تواند متفاوت باشد و حتی پارچه رویی می‌تواند تزیینات بیشتری نسبت به پارچه پشتی داشته باشد. در هر صورت دوخت این کوسن‌ها خیلی ساده بوده و دست شما هم برای ایجاد تغییر در آن حسابی باز است.

کوسن‌های مکعبی (Box cushion)

876703_301


این کوسن‌ها دقیقا شبیه یک مکعب بوده و شامل دو کف و چهار تکه پارچه برای اتصال دو کف به یکدیگر است. اندازه این چهار تکه می‌تواند متغیر باشد و شما می‌توانید اندازه آنها را بنابر شرایط مبلمان و دکوراسیون داخلی‌تان تغییر دهید. همچنین هر کدام از تکه‌ها (چه کف‌ها و چه تکه‌هایی که برای اطراف در نظر گرفته می‌شود) می‌تواند با دیگری متفاوت باشد ولی این در صورتی است که خانه‌تان فانتزی دکور شده باشد. 

کوسن‌های منگوله‌دار (The embellished cushion)
 

876704_511



این کوسن‌ها به شما اجازه می‌دهند خلاق باشید. شما می‌توانید هر چیزی را به لبه‌های این کوسن‌ها بدوزید و از آنها آویزان کنید. این کوسن‌ها شخصیتی متمایز را به دکوراسیون داخلی اتاق یا فضای داخلی‌تان می‌بخشند.

کوسن‌های ترکیه‌ای (Turkish-corner cushion)
 

876705_188


شکل ظاهری این کوسن‌ها کمی متفاوت‌تر از کوسن‌های با لبه‌های تیز است؛ هم ابعاد و اندازه و هم لبه‌های‌شان اما پایه و بنیاد اولیه‌شان همان است. در لبه‌های این کوسن‌ها ریسمان‌هایی عموما ضخیم دوخته می‌شود که به آنها شکل و ظاهری تعریف شده‌تر می‌دهد و شکل ظاهری‌شان هم بیشتر شبیه مستطیل‌های کشیده با عرض کم است. 

کوسن‌هایی به شکل پشتی (The bolster cushion)
 

876706_833


این کوسن‌ها کاربرد‌های زیادی دارند؛ مثلا در گوشه‌های دنج خانه می‌توان از آنها استفاده کرد یا حتی می‌توان برای خواندن یک کتاب طولانی به آنها اعتماد کرد و از حمایت آنها از سر و گردن مطمئن شد؛ حتی ابعاد بزرگ این کوسن‌ها می‌تواند نوعی ساختارشکنی را در دکوراسیون داخلی خانه‌تان به وجود بیاورد و آن راتبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی خانه‌تان کند. 

کوسن‌هایی با لبه پارچه‌ای (The flanged cushion)

876707_551



این کوسن‌ها هم نوع دیگری از کوسن‌های منگوله‌دار هستند ولی به جای آنکه در لبه‌های آنها از منگوله‌ها استفاده شود از همان پارچه خود کوسن‌ها کار می‌شود و ظاهری بانمک به آن می‌بخشد که می‌توان در اتاق خواب‌ها از آنها بهره گرفت. 

کوسن های گرد (Round cushion)
 

876708_599



این کوسن‌ها را می‌توان جزء کوسن‌های فانتزی دسته‌بندی کرد. این کوسن‌ها آن‌قدر قدرتمند هستند که در هر خانه‌ای با هر سبک دکوراسیونی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای آنکه جلوه این کوسن‌ها زیباتر باشد، سعی کنید از دایره‌هایی با قطر‌های مختلف برای آن استفاده کنید. 

کوسن های سوسیسی (Roll cushion)
 

876709_990



این کوسن‌ها را معمولا در دو طرف مبل‌ها یا کاناپه‌ها استفاده می کنند. این کوسن‌ها شکلی استوانه‌ای دارند. در دوخت این کوسن‌ها می توان از دو نوع پارچه مختلف استفاده کرد؛ یک پارچه برای مقطع کوسن و پارچه‌ای دیگر برای بدنه آن. 

کوسن های تخت (Bed cushion) 
 

876710_767


این کوسن‌ها که به نام کوسن‌های تختی معروف هستند، عرض‌شان نسبت به دیگر کوسن‌ها کمتر است و از آنها بیشتر برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها استفاده می‌شود. معمولا این کوسن‌ها را در تعداد زیاد تهیه می‌کنند و به دلیل عرض کم، کارآیی‌شان به نسبت دیگر کوسن‌ها کمتر است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟