تفاوت مارادونا و مسی از نگاه منوتی / دیگو سرکش تر از مسی بود

به گزارش رکنا و به نقل از ورزش سه،  منوتی در دهه 80 برای مقطعی سرمربی بارسلونا بود. او آرژانتین را در سال 1978 به قهرمانی جهان نیز رسانده بود و یکی از مربیان خوشنام تاریخ فوتبال به حساب می آید.

در دوره ای از فوتبال قرار داریم که بسیاری به مقایسه مسی و مارادونا می پردازند و یک دودستگی میان آنها در مورد اینکه کدام یک بهترین بازیکن تاریخ فوتبال هستند را شاهد هستیم.

بزرگترین تفاوت مارادونا و مسی از نگاه منوتی

منوتی در مصاحبه با نشریه دیاریو اسپورت در مورد مارادونا و مسی گفت:« دیگو سرکش تر از مسی بود. زمانی که اوضاع برای او خوب پیش نمی رفت، از دست خودش عصبانی می شد. او بازیکن خوبی بود که از همبازیانش حمایت می کرد؛ اما او در محیط متفاوتی نسبت به مسی رشد کرد.

مارادونا در محله بسیار فقیری بزرگ شد و قدم به قدم پیشرفت کرد. از آرژانتینوس جونیورز شروع کرد و به بوکا حونیورز رسید. او دشواری هایی بیشتری را نه تنها در داخل زمین بلکه در زندگی اش تحمل کرد. مارادونا جنگنده تر بود. شخصیت مارادونا و مسی با هم فرق دارد.

البته مسی هم اهل تسلیم شدن نیست. او احساساتش را به طرز متفاوتی بیان می کند اما هر دو در زمین کارهای جادویی انجام دادند. مسی خوش شانس بوده که وارد باشگاهی مثل بارسلونا که بازیکنان بزرگی در کنارش بودند شده است. بارسلونا از مسی مراقبت کرد.

 

مسی در بارسا خوشحال است اما بنظر می رسد اجازه نمی دهند در آرژانتین خوشحال باشد.

ما آنقدر در غم و اندوه زندگی می کنیم که اجازه نمی دهیم او خوشحال باشد؛ چون محیط اطراف تیم خوب نیست. تیم خوب بازی نمی کند. بدون مسی نمی توانیم از مرحله اول جام جهانی برزیل عبور کنیم.

زمانی که همه چیز در آرژانتین خراب می شود، مسی ظاهر می شود و دوباره همه چیز را می سازد؛ اما او خوشحال نیست چون محیطی پر از رنجش وجود دارد. ما اینگونه زندگی می کنیم. برای داشتن یک فوتبالیست 5 ستاره، باید به او احترام بگذارید و مراقبش باشید؛ ولی ما این کار را به خوبی انجام ندادیم.»

کدخبر: 230684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟