سالادهایی بر پایه سیب زمینی درماه رمضان بخورید

درماه مبارک رمضان، روزه‌داران معمولا به دنبال راه‌هایی هستند که دیرتر و کمتر احساس گرسنگی کنند. استفاده از سیب زمینی در وعده‌ سحری می‌تواند یکی از موثرترین راه‌کارها برای کم کردن احساس گرسنگی باشد. سیب زمینی هم‌زمان دارای قندهای دیرجذب و فیبر است. قندهای دیر جذب که دیر هضم می‌شوند کاملاً سیر کننده‌اند. این قندها به کندی هضم می‌شوند و می‌توانند تا ۴ ساعت احساس سیری ایجاد کنند. در خصوص فیبرهای موجود در سیب‌زمینی هم باید بگوییم که این فیبرها در معده حجیم می‌شوند و جای زیادی می‌گیرند و این امر میل به خوردن و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.
این دو پیشنهاد را به کار گیرید تا دیر تر گرسنه شوید:
۱- سالاد سیب‌زمینی و سبزیجات
سیب‌زمینی سه عدد متوسط
ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
کرفس خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
شوید خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه یک عدد (در صورت تمایل)
لیمو تازه ۲ عدد
سس مایونز یک چهارم لیوان یا ماست چکیده
نمک و فلفل
سیب‌زمینی‌ها را به صورت آب پز در می آوریم و بعد از خنک شدن به قطعات ریز خرد می کنیم. سبزیجات تازه را به سیب‌زمینی‌ها اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. می‌توان بنا به ذائقه میزان سبزیجات را کم یا زیاد کرد. چون این سالاد در وعده سحری قرار است استفاده شود بهتر است از پیازچه صرف نظر کرد تا در طول روز با بوی بد دهان مواجه نشوید. در اخر نیز آب لیموها و همچنین سس یا ماست را به مواد اضافه می‌کنیم .
مصرف سیب‌زمینی در وعده سحر به دلیل اینکه هضم آن به آرامی انجام می‌شود بسیار توصیه می‌شود .
پ.ن : بهتر است از نمک بسیار کم استفاده شود .

photo-original


۲- سالاد شوید و سیب‌زمینی
سیب‌زمینی متوسط ۲ عدد
شوید تازه خرد شده نصف لیوان
ماست چکیده ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
کنجد یک قاشق غذاخوری
سیب‌زمینی‌ها را کاملا آب‌پز کرده تا خوب پخته شوند. بعد از پخت باید اجازه دهیم تا سرد شده و بعد به صورت قطعات مربع شکل خرد کنیم. شوید خرد شده را هم اضافه کرده و بعد ماست را اضافه می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توان مقداری پنیر هم به سالاد اضافه کرد. در نهایت نیز نمک و فلفل و کنجد را به سالاد اضافه می‌کنیم. این سالاد به دلیل وجود سبزی تازه و همچنین پروتین موجود در سیب‌زمینی گزینه مناسبی برای استفاده در وعده سحر است. همچنین وحود کنجد باعث می‌شود تا انرژی بیشتری در طول روز در بدن ذخیره شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟