هفت اشتباه دکوراسیونی رایج در رستوران‌ها

زیرا اولین چیزی که نظر مشتری را جلب می‌کند، دکوراسیون زیبا و مناسب می‌باشد. استباهات مختلف را با هم بررسی می‌کنیم:

اشتباه اول: استفاده از مبلمان ارزان و کهنه
داشتن یک مثلث دلپذیر برای یک رستوران خوب، لازم می‌باشد آن مثلث شامل بار (محل ارائه نوشیدنی و غیره) محل پذیرائی مشتریان و میز جهت راحتی آنان است.
اما در میان این سه میز از همه مهمتر و ارزشمندتر می‌باشد و اگر میز کهنه و رنگ و رو رفته باشد آسیب بزرگی به رستوران خواهد زد، مگر آنکه شما بخواهید یک کافه ارزان جهت ارائه غذا و نوشیدنی داشته باشید و نخواهید هزینه کنید و در آن صورت یک میز چهارگوش مربع و چند صندلی معمولی کفایت می‌کند در صورتی که بخواهیم یک محیط دلپذیر و آرام و دلنشین جهت میهمانان خود داشته باشید بایستی در انتخاب محل و میز و صندلی دقت کافی بفرمائید.
 

1234719_847 - Copy


جائی که فرد بتواند در محیطی زیبا، آرامش یافته و یک دسر خوشمزه و یا کاپوچینو عالی میل کند.
یکی از قسمت‌های مهم محل نشستن می‌باشد نکته دیگر قسمت جائی‌که افراد می‌توانند یک صبحانه ساده میل کرده و بروند همچنین میزهائی که یک خانواده بتوانند از آن استفاده کنند و یا قرار دادن صندلی و میز تک نفره برای راحتی مشتریان، نکته مهم دیگر داشتن صندلی‌های راحت می‌باشد، مسلما اگر صندلی‌ها مناسب نباشد، افراد نمی‌توانند احساس راحتی و آرامش نمایند و مطمئناً برای غذای اصلی در آنجا نخواهند ماند.
در عین حال توجه داشته باشید که روکش مبل‌ها و یا صندلی‌ها قابل تعویض باشند تا با اندکی کهنه‌گی بتوان آن را جابجا کرد، زیبائی و راحتی مبل‌ها از اهمیت فراوانی برخودار است پس حساسیت و وسواس در این مورد می‌تواند کسب و کار شما را رونق می‌دهد. وگرنه رستوران شما در حد یک کافه بین راه تقلیل پیدا می‌کند.

اشتباه دوم: نور کافی
در اولین ورود به برخی رستوران‌ها، احساس می‌کنید در اینجا مراسم ترحیم انجام شده و دچار کمبود اشتها می‌شوید، در صورتی که باید دقت شود که پنجره‌ها دارای چارچوب زیبا باشد و همچنین به منظره زیبا باز شود و یا منظر دلچسب داشته باشد، تا مشتریان و مهمانان را به داخل رستوران دعوت کند! در کنار نور طبیعی که در رستوران می‌باشد، بایستی برای ایجاد زیبائی بیشتر و جانب مشتری از لامپ‌ها و چراغ‌های زیبا با نور کافی استفاده کرد.
زیرا افرادی که به این رستوران می‌آیند، غیر از آنکه بایستی بتواند منو غذایی را بخوبی مطالعه کنند و بخوانند، شاید تصمیم بگیرند و در آنجا کتاب مورد علاقه خود را نیز بخوانند و یا امورات کاری خود را نوشته و به مطالعه روزنامه و مجلات بپردازند. بنابراین نور مناسب ضروری است اما مراقب باشید که از نورهای زننده و تند استفاده نکنید، نور باید لطیف در عین حال کامل باشد که شما بتوانید فرد روبروی خود را بخوبی ببینید.
دقت داشته باشید چراغ‌ها بسیار و مهم می‌باشند و باید براق‌ترین و تمیز‌ترین اسباب محیط رستوران باشند مطمئناً دوست ندارید در رستورانی با لامپ و چراغی روبرو شوید که خاک گرفته و یا دارای تار عنکبوت و حشره‌ةای موذی باشند.

اشتباه سوم: کفپوش نامناسب
یکی از مسائل مهم برای ورود به یک رستوران، کفپوش رستوران می‌باشد و مسلما هزینه زیادی برای صاحب رستوران خواهد داشت، اگر بخواهد یک کفپوش زیبا برای رستوران خود طراحی کند مطمئناً نوع کفپوش رستوران شما بایستی با یک مغازه معاملاتی متفاوت باشد.
استفاده از کفپوش‌های پلاستیکی، شاید مناسب و زیبا بنظر نرسد، بنابراین دقت کافی بفرمائید که در عین زیبائی جهت جلب مشتری از کیفیت خوب هم برخوردار باشد یکی از نکات قابل توجه بی‌صدا بودن کفپوش، جهت راه رفتن با اعصاب آرام هم بر خود شما هم برای مشتریان می‌باشد!

اشتباه چهارم: نداشتن محیط جداگانه
حتی داشتن یک اتاق جداگانه در رستوران شما می‌تواند درآمد رستوران شما را بالاتر ببرد. زیرا جهت برخی تجمع‌ها لازم است محیط جداگانه‌ای ترتیب داده شود، اما به نظر می‌رسد که رستورانها محیط و فضای کافی جهت این کار نداشته باشند.
امروزه می‌توان با گذاشتن انواع پارتیشن‌ها و جدا کننده‌های محیط با خلاقیت‌های مختلف، محیط را تقسیم نمود. تا افراد به راحتی بتوانند غذای خود را میل کرده و نگران نگاه‌های اطرافیان نباشند، در حال حاضر، برخی رستوران‌ها محیطی جدا برای افراد سیگاری، بوجود آورده‌اند، در حالی که با توجه به فرهنگ امروزه دیگر افراد سیگاری در محیط بسته مبادرت به کشیدن سیگار نمی‌کنند، اما همچنان در تقسیم‌بندی به واسطه پارتیشن و یا لوازم دیگر مشکلاتی از جمله گریه کودکان، صدای موبایل، صداهای بلند از بین نمی‌رود، اما می‌توان نگاههای سنگین و سرزنش کننده را تا حدی کمتر کرد.
 

1234718_258 - Copy


بنابراین داشتن یک محیط بسته و امن می‌تواند به میهمانان و مشتریان کمک کند که در آرامش بهتر و بیشتری غذای خود را میل کرده و از آن لذت ببرند.

اشتباه پنجم: موسیقی نامناسب
شاید در کلوپ‌ها موزیک بلند رایج باشد. اما در مورد رستوران‌ها، موسیقی مناسب باعث می‌شود، افراد به راحتی با هم صحبت کنند و غذا تناول نمایند. موسیقی نباید بلند و یا بسیار با صدای کم باشد.
به این صورت که در حالی‌که شنیده می‌شود، اما نباید فضای رستوران را پر کند، موسیقی شما در رستوران باید با منوی غذایی شما مطابقت داشته توصیه می‌شود از (بلندگو)‌های مناسب در زوایای مختلف رستوران استفاده شود ابداً از یک دستگاه با یک بلندگو، موسیقی پخش نکنید، موسیقی باید در رستوران به صورت کامل و یکسان پخش شود، توصیه بر این است که درجه بلندگو را از شماره 22 بالاتر نبرید.

اشتباه ششم: فضای سرد!
مسلما در آشپزخانه رستوران با وجود اجاق‌گاز و وسایل پخت‌و پز، بسیار گرم می‌باشد اما باید در رستوران توجه به محیط نشستن مهمانان به صورت خاص داشته باشید، افراد مایل نیستند با کت و پالتو غذا بخورند بنابراین گرمای محیط بایستی مناسب با فصل پیش‌بینی شود.

اشتباه هفتم: دکوراسیون اشتباه
شاید به کرات وارد رستوران‌های شده باشید که قسمتی از آن دارای تزئینات مکزیکی، قسمتی دارای اشکال قرون وسطائی و قسمت دیگر فرانسوی بوده و تزئینات مساجد ترکیه را نیز داشته باشد ممکن است که این رستوران در مالکیت افراد مختلف بوده و هزینه بازسازی نیز بسیار گران باشه اما خوب است بدانیم، اینگونه رستوران‌ها، در جلب مشتری ناتوان خواهند بود اینگونه رستورانها فقط برای یک بار میزبان افراد خواهند بود و افراد را به تجربه دیگر از آن رستوران ترغیب نمی‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟