حیاط خانه تان را با مبلمان، شیک و رویایی کنید! +عکس

شاید گمان کنیم که خانه ­های آپارتمانی ما، فضایی برای زیباتر شدن و دل باز شدن نداشته باشند. اما نباید در آشوب این افکار غرق شد و فکر خانه­ های پدربزرگ و مادربزرگ را از ذهن دور کرد. چرا که در این روزگار هم با تمام محدودیت­ ها و کوچک شدن فضاها، هنوز می­ توان به مبلمان فضای باز خانه و آرامشش اهمیت داد و در راستای بهتر شدنش تلاش کرد. تنها چیزهایی که لازم است، خواستن و خلاقیّت است. و بدون شک این دو ویژگی در شما وجود دارد که باعث شده است این مطلب از چیدانه را برای خواندن انتخاب کنید!
۱. استفاده از گیاهان در مبلمان فضای باز
اولین مسأله ­ی اساسی و بسیار مهمی که برای هر انسان و هر خانه لازم است، طبیعت سبز است. اگرچه که در خانه­ های آپارتمانی امکان داشتن حیاط بزرگ با باغچه از ما گرفته شده است، اما می ­توان با گیاهانی مانند عشقه و پیچک، فضای باز خانه از جمله تراس را به حیاطی کوچک و آرام تبدیل کرد. حیاطی با سقفی سبز و گلدان هایی رنگی و متنوّع.

proj33



برای طراحی فضای سبز، راهکارهای بسیار زیاد و گوناگونی وجود دارد که خانه به خانه و سلیقه به سلیقه تفاوت دارد. اما به طور مثال می ­توان در پاسیوی خانه و بیرون پنجره­ ها و تراس، از گلدان­ های ساده ­ی رنگی بصورت آویز و یا متصل به داربست های کوچک استفاده کرد. و یا در مسیر راهروها و پله ­ها از گلدان­ هایی کوچک با نورپردازی­ هایی خاص بهره برد.

۲. مبلمان فضای باز با حوض و آبنما
از دیگر موارد برای مبلمان فضای باز، استفاده از حوض و آبنما است. از آنجایی که آب نشانه­ ی زندگی و طراوت است، وجودش در کنار سبزه­ ها جان تازه ای به خانه­  ما می­ بخشد. بنابراین می توان حوض­ هایی کوچک و رنگی و یا آبنماهای جذاب در حیاط یا حیاط خلوت استفاده کرد.

203cac82f26578454b2187f0fe950521



۳. المان­ ها و نقوش برجسته در مبلمان فضای باز
استفاده از المان ­های کوچک و خاص و همچنین نقوش برجسته بر روی دیوارهای فضای باز بیرونی، فضایی دلنشین و متناسب با خواسته ­های ما را فراهم می­ کنند.

DSCN1119



۴. آرامش در فضای بازِ بام
در کنار مواردی که ذکر شد، می توان از پشت بام هم برای اجرای ایده های خلاقانه و مناسب استفاده کرد. به عنوان مثال علاوه بر ایجاد فضای سبز، می توان آلاچیق های زیبا و دلخواهی را طراحی کرد و با چیدمانی مناسب، فضای باز بام را، به حیاطی در آسمان تبدیل کرد.

chidaneh-50657-1284121712896851877133257815428336223947214o



۵. زیستن در فضایی باز با رنگ­ هایی شاد
برای آرامش بیشتر و فرار Escape از زندگی سخت و پر از استرس، از رنگ­ های شاد و روشن استفاده کنید. استفاده از این رنگ­ ها، باعث می ­شود که کوچکی فضاهای باز زیاد به چشم نیاید و در فضایی باز و شاد نفس بکشید.

16_14


۶. چیدمان مناسب میز و صندلی فضای باز
می­ توان از میز و صندلی­ های کوچک و ساده برای مبلمان فضای باز نیز استفاده کرد. صندلی­ هایی که نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی­ کنند، بلکه با جای­گیری مناسب و طرح های جذاب، محل استراحت مناسبی برای مطالعه و استراحت و آرامش خواهند بود.
اگرچه که هیچ پیشنهادی قطعی و ثابت نیست، اما بسته به خانه­ ی شما و فضاهای بیرونی­ اش، می­ توانید تغییرات خاص خود را در آن­ ها ایجاد کنید و با یک نوشیدنی، شهر غمگین را شاد کنید و دنیا را از فضایی زیبا، زیباتر ببینید.
اکنون شما می توانید در قسمت اهالی فن چیدانه با شرکت های متخصص در زمینه طراحی محوطه و فضای سبز آشنا شوید و از آن ها برای خلق فضاهای باز زیبا کمک بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟