هیتسفلد: بایرن باید ولخرجی کند

بایرن در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشت؛ چه روی نیمکت و چه در بین بازیکنان اما همچنان روبن و ریبری ارکان اصلی این تیم محسوب می شوند. موضوعی که هیتسفلد معتقد است بایرنی ها باید فکری برای آن بکنند. گفت‌وگوی اشپورت‌بیلد با سرمربی سوئیسی سال‌های پیش بایرن‌مونیخ را با هم می‌خوانیم:
- آقای هیتسفلد!‌ بایرن در آستانه دگرگونی اساسی است. بازیکنانی همانند روبن و ریبری باید .دائما تعویض شوند. خود شما روزگاری به عنوان مربی بایرن تصمیم‌های دشواری می‌گرفتید از جمله در سال 2002 که به کاپیتان اشتفان افنبرگ اعلام کردید راهش در مونیخ به پایان رسیده است.
- همیشه تصمیم سختی است وقتی مجبوری از بازیکنانی جدا بشوی که با آنها موفقیت‌های بزرگی را جشن گرفته‌ای. بازیکنانی مانند اشتفان که تاریخ‌ساز بوده‌اند. با این حال مربی و باشگاه باید در زمانی مشخص این کار را انجام دهند. برای من همیشه مهم بود که بازیکنانم از تصمیم‌هایم باخبر باشند و آنها را هم با تصمیم‌هایم همراه کنم. تو با این شیوه، همزمان از ناآرامی در تیم جلوگیری می‌‌کنی؛ مثلا زمانی که گفت‌وگویی ناخواسته و نامناسب شکل می‌گیرد.
- قرارداد روبن و ریبری در پایان فصل تمام می‌شود. آیا دوران آنها در بایرن به سر رسیده؟
- نه. نمی‌خواهم تا این حد پیش بروم. هم فرانک ریبری و هم آرین روبن همچان از استانداردهای بایرن برخوردارند. روبن هنوز هم می‌تواند بازی کند. با این حال زمانی که بازیکنانی مانند آنها 33 یا 34 ساله می‌شوند، طبیعی است که باشگاه به فکر بیفتد. این که چقدر مانده؟ کی باید اقدام کرد؟ یک چیز روشن است: تا زمانی که روبن و ریبری در بایرن هستند، بایرن نمی‌تواند در پست‌ آنها بازیکنانی درجه یک را به خدمت بگیرد.
- منتقدان معتقدند بایرن مدت‌ها پیش باید دست به کار می‌شد؛ زمانی که بازیکنانی همانند لروی سانه یا کوین دبروین هنوز در بازار Store بودند.
- شاید این راه‌ درستی نبود. اگر تیم بازیکنانی در این سطح را به عنوان رقیب مستقیم روبن یا ریبری به تیم اضافه کند، تنها برای تیم دردسر درست کرده است. این واقع‌بینانه نیست که تیم آتی را در این سطح به طور همزمان شکل بدهی. وقتی بازیکنانی در این سطح را می‌آوری، باید از برخی دیگر از بازیکنان جدا شوی.
- شما سال 2007 که بایرن ریبری را با رقم 25 میلیون یورو به خدمت گرفت، مربی بایرن بودید. امروزه چنین رقم‌هایی برای بازیکنانی با این ارزش چندان کافی به نظر نمی‌رسد.
- بازیکنانی همانند روبن و ریبری امروز 50 تا 100 میلیون یورو قیمت دارند. از همین رو معتقدم بایرن برای ستاره‌ای جدید باید حسابی دست به جیب شود؛ درست مانند خرید ریبری در زمان خودش!
- به نظر شما آیا آمدن بازیکنانی همانند ادن هازارد از چلسی یا آنتونیو گریزمان از آتلتیکومادرید به بایرن واقع‌گرایانه است؟
- بدیهی است که آوردن چنین ستارگانی از تیم‌های سرشناس اروپایی بسیار دشوار است و البته در فلسفه باشگاه مونیخی هم جایی ندارد. آنها بیشتر سراغ بازیکنانی می‌روند که پتانسیل‌شان کامل شکوفا نشده و از نظر شخصیتی هم به باشگاه بخورند. دورتموند از این نظر از بایرن جلوتر هم هست؛ یعنی در خرید بازیکنان گمنام ولی آینده‌دار. ولی خب این کار در سطح تیمی همانند بایرن‌مونیخ چندان ساده نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟