میک مرد فنی، شفر در قامت یک روانشناس

عصر چهارشنبه شفر اولین هفته حضور در استقلال Esteghlal را پشت سر خواهد گذاشت. سرمربی آلمانی استقلال در این مدت بر اساس تجربیات خود بیش از آنکه به دنبال مسائل تاکتیکی و فنی بوده باشد، دو هدف دیگر را دنبال کرده است.
اولین موضوع برای سرمربی آلمانی استقلال بحث بدنی بازیکنان بود که شفر با انتقال خواسته های خود به مک درموت، از این مربی ایرلندی خواست تا شرایط بدنی بازیکنان را ترمیم کند. مک درموت مانند دوران منصوریان همچنان مرد اول تمرینات استقلال است و این سرمربی آلمانی هر چند خواسته های خود را به دستیار اولش منتقل می کند اما فعلا در امور فنی دخالت کمتری دارد.
دغدغه دوم برای شفر اما فعلا موضوعات روحی، روانی و انگیزشی است. سرمربی استقلال طی روزهای گذشته مصاحبه های خود را با کلید واژه هایی نظیر "اتحاد، همدلی، یکدلی و غیره" انجام می دهد و در رختکن قبل و بعد از شروع تمرین نیز همین موضوع را از بازیکنان می خواهد. او در این مدت تلاش کرده تا تعادل میان فضای شاد و البته نظم در این تیم برقرار کند که نمونه بارز آن، تنبیه خوانندگی برای امید نورافکن به علت دیر رسیدن در تمرین آبی ها بود. رفتارهایی که در مقطع کنونی برای استقلال پرحاشیه، ضمن حفظ نظم و انضباط تیمی، تضمین کننده شادابی بازیکنان برای دیدار حساس برابر فولاد خوزستان نیز است.
نظیر این رفتارهای روانشناسانه را کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی با استفاده و حمایت از جلال حسینی در نشست خبری و یا حضور همزمان دروازه بان های تیم ملی در دورانی که تحت فشار قرار داشتند انجام داده بود و حالا شفر نیز تلاش می کند تا در مدت کوتاه و پیش از رسیدگی به وضعیت فنی و تاکتیکی بازیکنان با تمرکز روی مسائل روحی و روانی در نتیجه گیری تیم تغییر ایجاد کند.
سرمربی آلمانی استقلال پیش از شروع هر جلسه تمرینی جلساتی را با بازیکنان این تیم به صورت انفرادی برگزار می کند و برای دقایقی با بازیکنان بزرگ و کوچک این تیم گفت و گو می کند تا نقش مشاوره ای و روانشناسانه ی او در هفته های ابتدایی حضور در استقلال، پر رنگ تر از قبل شود. این سرمربی آلمانی که تجربه زیادی در کشورهای مختلف دارد، مسائل روحی و روانی را به دیگر موضوعات مقدم دانسته و به همین دلیل فعلا در جریان تمرینات بیشتر در قامت یک روانشناس ظاهر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟