دوره بی آسیا؛ بچه معروف‌ها تا دوشنبه در کلاس

این روزها شهرک اکباتان و باشگاه راه آهن تهران محل رفت و آمد ستاره های سرشناس فوتبال ایران است. فوتبالیست های سرشناسی چون علی کریمی، جواد کاظمیان، محسن خلیلی، فرزاد آشوبی،محسن بیاتی نیا،محمد محمدی، ابراهیم شکوری، کاظم برجلو، حسین پاشایی، داوود حقی، مرتضی کاشی و... در کناربرخی چهره های غیر فوتبالیست چون محمدرضا احمدی گزارشگر مسابقات فوتبال تلویزیونی درآخرین روزهای کلاس های B آسیا حضور پیدا می کنند. نکته جالب این جا است که علی کریمی که چند روز قبل دوباره سرمربی تیم نفت تهران شد هر روز از ساعت 7 صبح سر کلاس های مربیگری حضور پیدا می کند. 
تمرین زیر آفتاب
در هوای گرم این روزهای تهران ستاره های سابق فوتبال ایران صبح خیلی زود خودشان را به محل کلاس های مربی گری می رسانند. کلاس ها در زمین چمن و دروس عملی آغاز می شود. تیم های پایه نیز برای اجرای برنامه های تمرینی شاگردان کلاس در زمین حضور می یابند. 
البته گاهی خود شاگردان نیز کاور به تن کرده و در زمین برنامه درسی را پابه توپ اجرا می کنند.
مربیان آینده فوتبال ایران
وقتی به جمع حاضران در کلاس مربی گری B آسیا نگاه می کنیم به نوعی شاهد چهره آینده فوتبال ایران روی نیمکت خواهیم بود. مربیان آینده ای که هنوز یاد فوتبالشان در زمین چمن در فضای فوتبال ایران وجود دارد. بازیکنانی که تا همین چند سال قبل شاهد هنرنمایی آن ها در زمین چمن بوده ایم. الان شاید با توجه به ساختارهای قدیمی ذهنی مان، باور این که جوانانی مثل جوادکاظمیان یا فرزاد آشوبی را سرمربی تیم های فوتبالمان باشند کمی سخت به نظر برسد؛ اما وقتی بدانیم فوتبال امروز جهان را مربیان جوان اداره می کنند آن وقت ماجرا فرق خواهد کرد.
چهره آینده فوتبال ایران را تصور کنید
می توان چهره آینده فوتبال ایران را به خوبی تصور کرد. با وجود آنکه در فصل های اخیر میانگین سنی مربی گری در فوتبال ایران پایین آمده؛ اما آنچه مشخص است اینکه این میانگین طی سال های آینده پایین تر هم خواهد آمد. مثل همان اتفاقی که در همه جای دنیا رخ داده است و مربیان زیر چهل سال مبدع تاکتیک های نوین و روش تازه در فوتبال جهان هستند و افتخارات را هم درو می کنند.
حالا می توان چهره آینده فوتبال ایران را متصور شد. مربیان جوانی که با علم و دانش بالاتر از قبل پا به عرصه مربی گری خواهند گذاشت. مربیانی که بازیکنان مطرح و ملی پوشی بوده اند، تجارب ارزشمند بین المللی دارند و می توانند بنزین سبز فوتبال ایران در عرصه مربی گری باشند.
ستاره های محبوب
کلاس های مربی گری B آسیا هر روز میهمانان ویژه ای دارد؛ اما این میهمانان نه اهالی فوتبال و رسانه ها که جوانان علاقمند به ستاره های حاضر در کلاس ها هستند. بازیکنان تیم های پایه باشگاه های مختلف و جوانان عشق فوتبال هر روز و در هوای گرم از پشت فنس ها دروس عملی ستاره های محبوبشان را تماشا می کنند تا وقتی که کلاس پایان یابد و آن ها بتوانند برای عکس و امضا گرفتن وارد زمین شوند. در این بین بی تردید یک ستاره از همه محبوب تر است:« علی کریمی» که به تازگی دوباره سرمربی تیم نفت تهران شده است. ستاره محبوب و بزرگ فوتبال ایران با وجود آن که اینروزها سرمربیگری نفت تهران را قبول کرده هر روز با بی ام دبلیو سرخ رنگش از صبح زود سر کلاس های مربی گری حاضر می شود و بعد از پایان تمرین باید مدت زیادی را به پاسخگویی به ابراز احساسات دوستدارانش بگذراند. 
استاد مهربان
احمدسنجری استاد اصلی کلاس های مربی گری است. بازیکن سابق تیم هما یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران در دهه های 50 و 60 که امروز دیگر وجود خارجی ندارد. او سابقه مربی گری در تیم های مس رفسنجان، شهرداری بندرعباس و بادران تهران را هم در کارنامه اش دارد. درست است که او استاد این کلاس ها است و درست است که شاگردانش گاهی شیطنت می کنند؛ اما سنجری استادی مهربان و قابل احترام است و در نهایت با اتکا به همین وجود فضای کلاس را در اختیار می گیرد.
تشویق و شوخی بچه معروف ها
کلاس های مربیگری با حضور افرادی که دوران فوتبالشان به پایان رسیده این خاصیت را دارد که فضای آن شاد و همراه با شوخی و خنده است. البته که دوستی فوتبالی ها در زمین فوتبال همیشه محیط مفرحی را به وجود می آورد به خصوص وقتی نتیجه و برد و باخت در میان نباشد.
بچه معروف های حاضر در سر کلاس با هم شوخی و البته هنوز هم با لذت تمام فوتبال درون تیمی خودشان را تماشا می کنند. مثلا در یک صحنه وقتی ابراهیم شکوری با یک دریبل دوطرفه زیبا کاظم برجلو را جا گذاشت حاضران به شدت شکوری را به خاطر خلق این صحنه تشویق کردند. هرچند در پایان تمرین شکوری برجلو را بغل کرد و از او به خاطر این دریبل عذرخواهی کرد.
می توان احترام و اخلاقیات را به خوبی در این جمع صمیمی و جذاب احساس کرد. جمعی که البته شاد و پر از شوخی های بانمک است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟