توضیح زیاد شعبو در خصوص تبانی ایران و سوریه

زیاد شعبو، مهاجم سابق پرسپولیس که اکنون در تیم ملی پایه این کشور حضور دارد، اکنون در بطن حاشیه‌ای قرار گرفته که مجبور به توضیح در خصوص آن شده است. طبق اعلام برخی رسانه‌ها این بازیکن که سابقه حضور در ایران را دارد، با توجه به نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی بین دو کشور، از ایران درخواست داشته شرایط صعود تیم کشورش را فراهم کند تا در کنار هم راهی جام جهانی روسیه شوند. جملاتی که درخواست تبانی از آن جدی‌ترین مفهوم بود و او در گفتگو با ایران ورزشی به آن پاسخ داد.
شعبو که اکنون به عنوان مربی پایه‌های تیم سوریه فعالیت می‌کند، درباره پیش‌بینی‌اش از دیدار ایران و سوریه در استادیوم آززادی گفت: بازی ایران و سوریه برای ما خیلی حیاتی و برای ایران یک بازی تشریفاتی است. به هرحال اگر سوریه برنده بازی باشد اتفاقات خیلی خوبی برای فوتبال سوریه و بازیکنانش خواهد افتاد.
وی با اشاره به شرایط روحی و فضای این کشور با توجه به شانس بالای صعود به جام جهانی گفت: به هرحال مردم سوریه به فوتبال خیلی علاقه دارند و دلخوشی آنها به تیم ملی‌شان است. مطمئنا پیروزی و صعود تیم سوریه شادی را برای کشور ما به ارمغان خواهد آورد. آنها خیلی خیلی به صعود امیدوارند.
مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص شایعاتی که درباره درخواست او برای تبانی دو تیم و ایجاد شانس حضور در جام جهانی شکل گرفته بود گفت: در همرزم بودن ایران و سوریه که هیچ شکی نیست ولی من منظورم چیز دیگری است و در ترجمه حرف‌هایم تحریف شده. تیم سوریه به قدر کافی قدرتمند شده و خودتان دیدید که در مقابل حریفان سرسخت خودش و تیم ملی ایران به خوبی ایستادگی کرد و امتیازهای خوبی از آنها گرفت. پس آن چیزی که در ذهن مترجم صحبت‌هایم هست، اشتباه بزرگی است.
وی ادامه داد: تبانی در فوتبال دیگر قدیمی شده است. اصلا تبانی و زد و بند در سطح ملی معنایی ندارد. کسانی که از صحبت‌هایم بد برداشت کرده‌اند، افکارمنفی دارند.
شعبو در واکنش به این سوال که شرایط خریبین و سوما را برای باز کردن دروازه ایران که تاکنون تسخیر ناپذیر بوده چطور ارزیابی می‌کند، گفت: این دو مهاجم در حال حاضر از بهترین بازیکنان تیم ملی سوریه هستند. عمر سوما به تیم‌های خوب ایرانی در رقابت‌های آسیایی گل زده و امیدوارم بتوانند در موفقیت تیم ملی سوریه سهیم باشند.
زیاد شعبو در پایان در خصوص اینکه آیا شرایط پرسپولیس را دنبال می‌کند و دلیل ناکامی‌اش در این تیم نیز گفت: همیشه از دوست و برادر خودم طاهر سعیدی که من را در آن سال به پرسپولیس آورد، گاهی اوقات خبرهای پرسپولیس را می‌گیرم و از قهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم . وقتی هم که بازی‌های پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا می‌بینم دلتنگ آن روزها می‌شوم. خاطرات خوب من تماشاگران پرسپولیس بود که هیچ وقت نمی‌گذاشتند احساس غریبی کنم. در پرسپولیس مقطع کوتاهی حضور داشتم چون به صورت قرضی آمده بودم. در واقع 4ماه بیشتر در این تیم نبودم. شاید اگر یک فصل کامل با پرسپولیس قرارداد می‌بستم، موفق‌تر می‌شدم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟