کی‌روش:بازی فردا می‌تواند تاریخ‌ساز باشد/گل بخوریم انگشت اتهام به کسی دراز نمی کنیم

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با کره‌جنوبی اظهار داشت: به همه خبرنگاران خیر مقدم می گویم. مایه خرسندی و افتخار است که در جمع شما حضور دارم. به حضور این تعداد خبرنگار تبریک می گویم. حضور تعداد زیاد خبرنگاران در نشست خبری نشان می دهد بازی فردا بسیار مهم است و رسانه های ایرانی و کره ای به شدت به بازی فردا اهمیت می دهند.
سرمربی ایران ادامه داد: کره‌جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی راه یافته است. حضور پرتعداد خبرنگاران نشانه این است که کره جنوبی به چه دلیل 8 بار به مسابقات جام جهانی راه یافته و دو بار قهرمان آسیا شده است. این تیم همچنین به نیمه نهایی جام جهانی هم راه پیدا کرده است.ما از بازی با کره یاد می‌گیریم. هربار فرصت رویارویی با کره برای ایران به دست می‌آید ما از این فرصت برای پیشرفت و یادگیری بیشتر استفاده خواهیم کرد. کره یکی از بهترین تیم های آسیا است و ما از مواجهه با این تیم چیزهای زیادی فرا خواهیم گرفت.
سرمربی تیم ملی افزود:بهترین تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم. ما از این تیم شناخت کامل داریم و می دانیم تا الان یازده گل زده اند که 9 گل آن در 4 بازی اخیر بوده است و در تمام بازی‌های خانگی هم پیروز شده‌اند اما ما هم تیم ایران هستیم و رکوردهای خودمان را داریم. امیدواریم با ارائه فوتبالی خوب و برتر کره را شکست دهیم. در واقع وظیفه داریم فردا پیروز شویم. مطمئنا کارمان آسان نیست اما به عنوان تیمی که حضورمان در جام جهانی قطعی شده، وظیفه داریم تمام سعی خود را انجام دهیم تا فردا پیروز شویم. امیدوارم پس از پیروزی در بازی فردا هواداران فوتبال ایران باشند که خوشحالی کنند.
در ادامه نشست خبری سرمربی تیم ملی ادامه داد: سعی کردم تمام اطلاعاتی که مربوط به سرمربی کره و تیم او بوده را به دست آورم اما متاسفانه اطلاعات کافی در سطح ملی ندارم البته اطلاعات سرمربی کره را در حوزه باشگاهی به دست آوردم و آن را آنالیز کردم و با استراتژی او آشنا شدم. اطلاعات ما بسیار محدود بوده اما نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی می شناسیم. از این رو بهترین عملکرد را مقابل این تیم خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که ترجیح می‌دهید کدام تیم همراه ایران به جام جهانی برود، افزود:در فوتبال خوب نیست احساسات‌مان را مطرح کنیم. چون این حرکت غیرمحترمانه خواهد بود. امیدوارم بهترین تیم به همراه ایران به جام‌جهانی صعود کند چون این موضوع به افزایش سطح فنی در فوتبال آسیا خواهد کرد.
کی‌روش درباره برتری ایران مقابل کره جنوبی در سال های گذشته با نتیجه یک بر صفر گفت: اگر من این شانس را داشته باشم که تمام بازی ها را با نتیجه 10 بر صفر شروع کنم، این کار را انجام می‌دهم اما می‌دانم پیروزی با نتیجه یک برصفر هم فوق العاده است.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد:واقعیت شفاف این است که ما هم در دفاع و در حمله باید بهترین عملکرد را داشته باشیم.این یک اصل است که برای بهتر حمله کردن باید خوب دفاع کنید و برای بهتر دفاع کردن باید خوب حمله کنید. ما می دانیم بازیکنان مان درون زمین برای یکدیگر از جان گذشتگی می کنند و این روحیه تیمی ما است. ما وقتی گل می زنیم از بازیکن اصلی تا نیمکت نشین در آن سهیم هستند و وقتی گل می خوریم انگشت اتهام به سمت کسی دراز نمی کنیم. 
سرمربی تیم ملی درباره رکورد ایران در گل نخوردن در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بیان داشت: این رکورد یک افتخار برای ما است اما باعث نمی شود تا بازی فردا را جدی نگیریم. اتفاقا وظیفه ما را سنگین تر می کند. ما برای بازی با کره احترام زیادی قائل هستیم. این تیم بازی های خانگی اش را برده و ما مثل بازی های گذشته،مسابقه فردا را جدی می گیریم و می دانیم که این بازی مرگ و زندگی برای ما است.بازی فردا برای ما می تواند تاریخ ساز باشد. 
یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری از کی روش پرسید آیا سورپرایزی برای بازی فردا در ترکیب اصلی ایران دارد.سرمربی تیم ملی گفت: بعد از بازی راجع به این موضوع صحبت می کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟