مدیریت رویانیانی در استقلال/ عکس میلیاردی با ستاره ها برای شما، تسویه اش با دولت؟

نامه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار فدراسیون‌های تابعه قرار داده است، تاریخ های متفاوتی دارد اما مهلت نهایی برای اثبات عدم بدهکاری و تسویه حساب ها نهم شهریورماه اعلام شده است.
با نامه‌ای که ای‌اف‌سی به همه فدراسیون‌های فوتبال سراسر آسیا ارسال کرده از همان ابتدای امر مشخص بود کار 4 تیم ایرانی حاضر در رقابت‌های فصل آینده بسیار دشوار باشد. این 4 تیم (پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت) مشکلات مالی و بدهی‌های کلان حل نشده‌ای دارند که مربوط به قراردادهای میلیاردی با بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی و عدم تسویه حساب بدهی آن هاست.
بنابراین با ضرب‌الاجلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۹ شهریور ماه تعیین کرده نمایندگان ایران در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و مطمئنا اگر چاره اندیشی در این خصوص صورت نگیرد بحران جدی دامن فوتبال ایران را فرا خواهد گرفت و در صورت عدم پرداخت بدهی‌های مربوطه، باشگاه های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده کنار گذاشته خواهند شد.
از بی تدبیری مدیران استقلال Esteghlal تا دست به دامان دولت شدن
بی تردید اگر امروز مشکلاتی برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس به وجود آمده است حاصل عملکرد غلط مدیرانی است که این دو باشگاه را تا آستانه محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است.
پندار توفیقی- معاون ورزشی باشگاه استقلال- اعلام کرده است که “مبالغ بدهی دو باشگاه سرخآبی به اندازه‌ای است که امکان پرداخت آن ها توسط باشگاه وجود ندارد و اگر دولت به این مسئله ورود نکند شرایط بحرانی رقم خواهد خورد.”
وی صحبت هایش را این گونه ادامه می دهد: “استقلال و پرسپولیس تیم‌های ۱۰۰ درصد دولتی هستند و تابع قوانین محاسبات عمومی دولت اداره می‌شوند. وقتی این باشگاه‌ها مصارفشان از درآمدهایشان بیشتر باشد دولتمردان موظف هستند برای این‌ها کسری بودجه در نظر گرفته و مابه‌التفاوت کسری به عنوان زیان به آن ها پرداخت شود. استقلال یک شرکت کاملاً دولتی است و مصارف آن مورد تائید دولت قرار گرفته و به نظرم دولت باید کسری بودجه آن را تأمین کند.”
در ادامه نیز ذکر جمله “می‌دانید AFC با هیچکس شوخی ندارد” از معاون ورزشی باشگاه استقلال خالی از لطف نیست! توفیقی شاید باید این جمله را پیش از انعقاد قرارداد میلیاردی با بازیکنان استقلال طی چند فصل اخیر و حتی در این فصل بارها و بارها با خود تکرار می کرد، قراردادهای بسیاری که سمبل آن ها داریوش شجاعیان بود. جمله ای که شاید باعث شود معاون ورزشی باشگاه استقلال یادگاری جز محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران این تیم به یادگار بگذارد.
مدیرانی کار نابلد که تنها ویژگی آن ها انعقاد قرارداد میلیاردی با ستاره ها و انتشار عکس با آن هاست، مدیران هزینه که تخصصی در زمینه کسب درآمد برای باشگاه ندارند و جز بدهی و محرومیت برای فصل های آتی باشگاه چیزی به میراث نخواهند گذاشت. یادمان نمی رود همین چند فصل پیش که رویانیان مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس با قراردادی عجیب و غریب با مانوئل ژوزه پرتغالی چه پرونده مالی سنگینی را برای سرخپوشان شکل داد، ژوزه ای که هیچ ثمره فنی و حرفه ای برای پرسپولیس نداشت و در نهایت هم به بدترین شکل ممکن از این باشگاه جدا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟