پدر نیمار: پسرم نمی‌خواهد جانشین مسی باشد / بارسلونا به حرفش پایبند نبود

نیمار سنیور، پدر و مدیربرنامه‌های نیمار فاش کرد که پس از تصمیم بارسلونا بر عدم پرداخت بند وفاداری به او، دست از مجاب کردن پسرش به ماندن در نیوکمپ کشید. او می‌گوید پسرش از پیوستن به پاری سن ژرمن خوشحال است.
به گزارش کوپه، پدر نیمار روزهای دشوار و پر التهابی را سپری کرد. او به عنوان مدیربرنامه‌های نیمار، نقش مهمی در وقوع بزرگ ترین انتقال تاریخ فوتبال داشت. سنیور دوست داشت پسرش در بارسلونا بماند اما نیمار تصمیمش را گرفته بود. آنچه در ادامه می‌خوانید، مصاحبه مفصل پدر نیمار درباره این انتقال است:
پسرم از رفتن به پاری سن ژرمن خوشحال است. او حالا باید با چالشی که پیش رویش قرار دارد، رو به رو شود. تصمیم خودش بود و باید به آن احترام گذاشت. ما نیز وظیفه داریم به بهترین نحو از او حمایت کنیم. من به او نگفتم بارسا را ترک نکن. بله بیشتر دوست داشتم پسرم در بارسلونا بماند چون در آنجا راحت بودیم و مشکلی نبود اما همواره تصمیم نهایی را نیمار می‌گیرد. او با دوستان نزدیکش مشورت کرد و نهایتا تصمیمش را گرفت. نیمار چالشی جدید و بزرگ‌تر می‌خواست و حالا به خواسته‌اش رسیده. معتقدم پسرم شجاعت زیادی برای گرفتن چنین تصمیمی به خرج داد. زمان زیادی برای رسیدن لحظه مناسب برای تصمیم گیری صرف کردیم و نهایتا نیمار پس از بازگشت از چین به ما گفت که می‌خواهد جدا شود. ما هم در اولین گام این را به بارسلونا اعلام کردیم. 
اینکه چرا نیمار پاریس را انتخاب کرد را نمی‌توان تنها در یک جمله خلاصه کرد. دلایل زیادی وجود دارد که نیمار می‌خواست سرنوشتش را عوض کند و تجربه جدیدی داشته باشد. تصمیم بسیار دشواری بود و کار ما هم در این انتقال سخت بود. اما به عنوان یک پدر، شما همواره از تصمیمات پسرتان دفاع می‌کنید و با او همراه می‌شوید. وقتی پسرتان انتخابی کرده چه می‌توانید بگویید؟ سرزنشش کنید یا بگویید چرا فلان کار را نکرد؟ فردا اگر پشیمان شد در چشمان‌تان نگاه می‌کند و می‌گوید تو نگذاشتی به خواسته‌ام برسم. گرچه من هم مسئولیت زیادی در قبال نیمار دارم.
نیمار برای اینکه بهترین بازیکن دنیا شود از بارسا جدا نشد. او نمی‌خواهد نفر اول تیم باشد. طوری که همه نگاه ها معطوف به او باشد و در متن هر اتفاقی قرار داشته باشد. بلکه واقعیت کاملا برعکس است. ببینید، واقعیت این است که نفر اول بارسلونا مسی است و همیشه هم خواهد بود. این را می‌گویم نه به این خاطر احترام و علاقه‌ای که نیمار برای لئو قائل است. لئو الگوی نیمار است اما تصور کنید همه از شما به عنوان جانشین مسی نام می‌برند. اما نیمار نمی‌خواهد جانشین کسی باشد. شما نباید این گونه قضاوت Judgment کنید. دست از سر مسی و نیمار بردارید. لئو همواره نفر اول بارسلونا خواهد بود و نیمار باید راه خودش را برود و با چالش‌های پیش رویش دست و پنجه نرم کند. مسی، مسی است و نیمار، نیمار!
معتقدم پسرم تاکنون اخلاق و رفتار و درک بسیار خوبی در قبال لئو داشته است. او از اهمیت لئو برای بارسلونا و فوتبال آگاه است. او همیشه نهایت احترام را برای مسی قائل بود، هست و خواهد بود اما حالا باید راه خودش را برود. حالا اینکه می‌گویند نیمار برای اینکه نمی‌خواست زیر سایه مسی باشد و می خواست خودش لیدر باشگاه باشد، از بارسا جدا شد و به پاریس رفت، اهمیتی ندارد. پسرم می‌توانست به هر تیم دیگری برود و نفر اول آن باشد (اما به بارسلونا رفت). نفر اول تیم بودن اهمیتی برای نی ندارد.
برای توپ طلا هم نبود. این حرف خیلی ریسکی است. چرا فکر می‌کنید بازی در پاری سن ژرمن تضمینی برای توپ طلاست. این جنون آمیز است که مردم این گونه فکر می‌کنند. باور کنید بردن توپ طلا با ماندن در بارسا آسان تر بود. انتقال نیمار برخواسته از هزاران جزئیات و دلایل است اما در نهایت شما باید به انتخاب پسرم احترام بگذارید. نیمار در بارسلونا خوشحال بود و حالا هم از همه کارهایی که برای این تیم کرد، احساس غرور می‌کند. وقتی هم تصمیم به جدایی گرفت، کاملا صریح آن را اعلام کرد. مردم فراموش کرده اند که چه اتفاقاتی افتاد. چرا نیمار باید حرف می‌زد؟ چه باید می‌گفت؟ نیمار هیچ حرفی نباید می‌زد چون در هر پنجره نقل و انتقالاتی درباره آینده او بحث می‌شود. او که نمی‌تواند هر بار بگوید می‌روم، می‌مانم. می‌روم، می‌مانم. وقتی تصمیم گرفت که جدا شود، می‌دانست که باید بند آزادسازی سنگینش پرداخت شود و همین کار را نیز کرد. ما خودمان اول از همه به بارسلونا اعلام کردیم که نیمار می‌خواهد جدا شود تا مشکلی پیش نیاید. البته جدایی نیمار می‌توانست متفاوت‌تر باشد اما حالا گذشته‌ها گذشته و زندگی ادامه دارد. باید از او حمایت کرد. همان کاری که بازیکنان بارسا در قبال نیمار انجام دادند.
مشکلی بابت بند آزادسازی به وجود نخواهد آمد. یعنی نباید به وجود آید. قضیه بسیار ساده است. نیمار یک بند آزادسازی داشت که برای جدایی زودهنگام باید فعال می‌شد که شد. بند وفاداری؟ اگر بارسا نمی‌خواهد آن را پرداخت کند، کاری از دست من ساخته نیست اما زمانی که این موضوع به اطلاعم رسید، دیگر دست از حرف زدن با نیمار برای مجاب کردنش به ماندن، برداشتم. من طرف بارسا بودم و می‌خواستم نیمار بماند اما با چنین نگرشی، دیگر جایی برای ادامه دادن وجود نداشت. قرارداد ما با بارسا بسیار شفاف بود و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. حالا بارسا باید به آنچه فکر می‌کند درست است عمل کند اما من خیلی خوب می‌دانم چه حرف‌هایی با هم زدیم. می‌توانم در چشم تک تک آنها نگاه کنم و حرف هایشان را یادآوری کنم. اما حالا که به حرفشان احترام نمی‌گذارند، من هم به قراردادهایشان احترام نمی‌گذارم. مهم این است که پسرم خوشحال است.
نمی‌دانم پسرم مقابل آمیان به میدان خواهد رفت یا نه. این کارها از حوزه وظایف و اختیارات من خارج است. فکر می‌کنم پاری سن ژرمن هنوز نتوانسته نام او را در سازمان لیگ ثبت کند و بارسا هم هنوز تمام مدارک را ارسال نکرده است. گرچه این کارها وقت زیادی نمی‌گیرد. 
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟