علی دایی: به دنبال حاشیه باشند، محو می‌شوند

علی دایی با حضور در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت به تشریح آخرین وضعیت نارنجی پوشان پرداخت. 
سرمربی سایپا در خصوص دیدار برابر نفت آبادان که اکنون با پیروزی مقابل استقلال Esteghlal انگیزه زیادی برای این جدال دارند گفت: بازیکنان صنعت نفت انگیزه بالایی دارند و این کار را برای ما در دیدار فردا مقابل این تیم سخت می کند. حریف در بازی قبلی‌اش بازی خوبی به نمایش گذاشت ولی ما هم در طول هفته تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و به دنبال سه امتیاز هستیم. می‌خواهیم بازی هوشمندانه و خوبی را به نمایش بگذاریم و خودمان را به بالای جدول برسانیم.
وی افزود: امسال تلاش زیادی کردیم و امیدواریم که امسال به نتیجه خوبی برسیم. در این دیدار محروم نداریم ولی مهدی ترابی و دانیال ماهینی در تمرین دیروز مصدوم بودند و امیدواریم که کادر پزشکی این دو نفر را به بازی برساند.
علی دایی درباره جوانی تیمش گفت: میانگین سنی تیم ما پایین است. این جوانان در تیم‌های ملی تجربه بازی دارند و من روی این جوانان خیلی حساب می‌کنم. در کنار این جوانان، بازیکنان با تجربه‌ای هم داریم. می‌توان گفت که ما ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها هستیم و امیدواریم این تلفیق جواب دهد.
دایی در پاسخ به این سوال که آیا اگر بازیکن جوان ظرفیت نداشته باشد، می‌تواند موجب بازیکن سالاری شود یا باعث محو خود شود، عنوان کرد: شما نباید بازیکن جوان را در یک بعد نگاه کنید. اگر در تمام ابعاد به آنها نگاه کنید و بدانید که می‌تواند به جایگاه‌های بالاتر برسد باید به او بها بدهید. این بازیکن سالاری نیست. من این را همیشه نشان داده‌ام. هم اخلاق و هم از لحاظ فنی همه چیز باید در کنار هم قرار بگیرد و نباید فقط به بعد فنی نگاه کرد. من بازیکنی داشتم که یک بعدی بود و از لحاظ فنی عالی بود ولی الان جایی در فوتبال ندارد. ما از همه لحاظ به آنها آموزش می‌دهیم. وظیفه من تنها این نیست که از بعد فنی با بازیکنان صحبت کنم بلکه باید در مسائل آموزشی و اجتماعی به او آگاهی دهیم.
او ادامه داد: از بازیکن 17 ساله تا 37 ساله با من تمرین می‌کنند. بازیکن 17 ساله، تجربه من 47 ساله را ندارد و من باید دید او را باز کنم. البته تمام این مسائل به خود او ربط دارد. اگر قبول کند پیشرفت می‌کند و اگر قبول نکند مثل خیلی‌ها محو می‌شود. من هیچ‌وقت اعتقاد به بازیکن سالاری نداشتم و اگر بازیکنی خلاف جریان تیم باشد در تیم من جایی ندارد. من همیشه تلاش کردم که جوی دوستانه ایجاد کنم. تا جایی که توانسته‌ام به بازیکنانم کمک کردم. سال قبل یک جریان دو طرفه داشتیم و احترام و دوستی که داشتیم باعث شد نتیجه بگیریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟