صحبت های جنجالی علیرضا منصوریان بعد از باخت مقابل صنعت نفت آبادان

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی مقابل صنعت نفت گفت: قبل از هر چیز باید بگویم روز گذشته به من زنگ زدید و مدام تماس گرفتید که به نشست بیایم، اما آمدیم و شما نبودید.

به مردم آبادان به خاطر این برد تبریک می‌گویم. به همه مردم زرد طلایی تبریک می‌گویم. به نمایندگی از تیم و هواداران به ساکت تبریک می‌گویم. لعنت به خودخواهی و بی‌سوادی فوتبال. لعنت به قوانین فوتبال که در مملکت ما رعایت نمی‌شود. لعنت به قوانین. لعنت به گذشته‌ای که فراموش می‌شود. نمی‌دانم محمد رضا ساکت می‌داند استقلال Esteghlal نیمی از هواداران فوتبال را دارد یا نه. ما تا قبل بازی صبر کرده بودم. ما کار قانونی کرده بودیم و تصورمان این بود که قانونی با ما برخورد شود. مملکت ما این همه شهید داده که آزادی Freedom بیان باشد، اما اسیر دیکتاتوری شدیم.

لعنت به بی اطلاعی و خودخواهی!

سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: این برد چیزی از زحمت‌های صنعت نفت کم نمی‌کند، اما تیم ما بهم ریخت. ساکت باید از هواداران استقلال عذرخواهی کند. من به رئیس باشگاه گفتم که باید از او به کمیته انضباطی شکایت کنیم. او توانسته حکم بدهد و بازیکنان ما را محروم کند. ما در فضای بی‌اطلاعی هستیم و لعنت به این بی‌اطلاعی و خودخواهی دوستان. من تا ساعت 4 بعداز ظهر نمى دانستم که بازیکن دارم یا نه!

وی اظهار داشت: به تاج گفتم با قوانین عجیب و غریب خود به قوانین فیفا توهین کردید. برخی خبرنگاران از قوانین فیفا آگاهی دارند و نوشتند که غیرقانونی بازیکنان ما را محروم کردند. به تاج هم اعلام کردم که کار قانونی انجام دهید، من صحبتی نمی‌کنم چون تابع قوانین فیفا و فدراسیون هستم.

وی افزود: وقتی در سخت‌ترین شرایط با العین امارات بازی داشتیم، با وجود داشتن مصدوم و محروم، امید نورافکن را به تیم جوانان دادیم. آن روز ما ضرر کردیم ولی صدای‌مان در نیامد. باید افتخار کنم که برخی از بازیکنان ما به خاطر پرچم ایران مصدوم شدند. آن روز سرباز وطن شدیم و از ما تشکر کردند.

اگر خبر به فیفا برسد، فدراسیون ما تعلیق می شود

منصوریان خاطرنشان کرد: شب 23 تیر نامه‌ای به رئیس باشگاه ارسال کردیم و 24 تیر این نامه با پیوست امضای رئیس باشگاه به دفتر تاج و ساکت رسید. در کمیته انضباطی اعلام کردند که بازیکنان ما محروم هستند. از شما می‌خواهم بپرسم باید راه قوانین بین‌المللی را برویم یا راه قوانین فدراسیون را؟ به تاج گفتم اگر جایی بروید بگویند بازیکن را محروم کردید، به شما می‌خندند. گفتم اگر ما نامه به فیفا بزنیم، فدراسیون تعلیق می‌شود.

نمی خواستیم وارد زمین بشویم

منصوریان بیان کرد:به حسن‌زاده اعلام کردم که ما نامه‌ به فدراسیون ارائه کردیم و او در نهایت گفت تراکتورسازی نامه داده بود و محروم‌شان نکردیم. آنجا متوجه شدیم که نامه‌های ما به کمیته انضباطی داده نشده است. مجبور شدیم نامه‌هایی که به فدراسیون داده بودیم، به حسن‌زاده نشان دهیم.

ما ماده‌های انضباطی فوانین فیفا و ای اف سی را دادیم. در قوانین فیفا گفته شده که حتی تیم ملی می‌تواند تنها سه روز قبل از بازی‌های فیفا بازیکنان را در اختیار داشته باشد. هیئت رئیسه فیفا هم اعلام کرده که دادن بازیکن به تیم امید ضروری نیست. بازی‌های امید هم در تقویم فیفا نبوده است. پس ما کار غیرقانونی نکرده‌ایم. من به رئیس باشگاه گفتم ما باید جوابگوی 30 میلیون هوادار باشیم و نباید وارد زمین شویم.

با شعور مردم بازی کردند

سرمربی استقلال افزود: آقای ساکت! شما که از قوانین فوتبال اطلاع نداری چرا باید به فوتبال خیانت Cheat کنید؟ آیا هواداران می‌دانستند که ما روز قبل از بازی کارت بازی بازیکنان را نگرفته بودیم؟ اینکه زمان دادرسی بازیکنان محروم ما را نهم مرداد گذاشته‌اید یعنی با شعور مردم بازی می کنید.

این حکم، توهین به فوتبال است!

او گفت: از شما یک سوال دارم، آیا فقط هواداران استقلال از شعار رکیک استفاده می‌کنند؟ من به نیروی انتظامی گفتم کاری به هواداران آبادانی نداشته باشید، چون احساسی هستند. سال گذشته اولین بازی ما را از حضور هواداران محروم کردند. دروازه بان ما را محروم کردند. امسال هم که می بینید چه وضعی داریم. من 40 روز برای تیمم زحمت کشیده بودم. محرومیت بازیکنان ما خنده‌دار بود. به حسن‌زاده گفتم این حکم را بشکنید، چون غیرقانونی است. این حکم توهین به هوادار، پیشکسوت و فوتبال است. چون منصوریان سه بازیکن نداده محروم کردید، اصلا دلیلی ندارد منصوریان پاسخ تلفن‌های شما را بدهد، چون قانون Law را می‌دانیم. من فقط سیدمجید حسینی را در دفاع داشتم، آقای ساکت دلتان خنک شد؟

سرمربی استقلال ادامه داد : قوانین فیفا در مرزهای ما رعایت نمی‌شود. اگر بخواهیم قوانین را ببینیم می‌توانیم در اینترنت ببینیم. هیچ مربی یا بازیکنی گارانتی ندارد که بتواند موفق شود. یک نفر از طبقه بالا به طبقه پایین دستور می‌دهد بازیکن را محروم کنند. وقتی قانون رعایت نمی‌شود، نمی‌توانیم بدهی‌ها را هم بگیریم. من قبلاً به تاج گفته بودم که فوتبال ما در بی قانونی غلت می‌زند و بهتر است قبل از هر چیز به جای مبارزه با برخی مسائل، برویم با قوانین فوتبال آشنا شویم.

منصوریان در واکنش به این موضوع که چرا انتقادات را فقط به فدراسیون فوتبال و ساکت دارد و نسبت به خودش چرا انتقادی ندارد، اظهار داشت: منظور من فقط ساکت نیست. ضمن اینکه من حرف‌هایم را باید به شما بگویم. بروم در اتاق خالی فریاد بزنم؟ شما باید حرف‌های من را انتقال بدهید.

سلامت کریمی از همه چیز مهمتر است

وی در مورد خروج نام محسن کریمی از لیست استقلال تصریح کرد: با محسن کریمی دو سال دیگر تمدید کردیم. سلامت این بازیکن برای ما مهم بود، به همین دلیل او را از لیست خارج کردیم. ما بین تاریخ میلادی و شمسی هم گیر کرده‌ایم، نمی‌دانیم باید با تاریخ تولد شمسی جلو برویم یا میلادی. به تاج گفتم وقتی همه می‌گویند نگران جوانان هستیم، پس اجازه دهید همه جوانان بازی کنند.

در نیمه اول از لحاظ روحی باخته بودیم

منصوریان در پاسخ به فردی که معتقد بود دفاع استقلال در این بازی به هم ریخته بود و خط هافبک هم به خوبی مهاجمان را تغذیه نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: اینجا کری خوانی نیست که می‌گویید نتایج در گذشته چه شده است. وقتی تیم عقب می‌افتد ممکن است که نوع بازی‌ هم تغییر کند. در نیمه اول شکل و شمایل تیم‌مان عوض شده بود. البته تیم ما در نیمه اول از نظر روحی باخته بود. در نیمه اول سردرگمی داشتیم، اما در نیمه دوم کامل سوار بازی بودیم. نفت در نیمه دوم فقط یک موقعیت خوب با حرکت پریرا روی دروازه ما داشت که می‌توانست تبدیل به گل دوم شود. به نظرم عملکرد صنعت نفت نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

منصوریان درباره عملکرد تیم خودش اظهار داشت: شرایط ما خیلی خوب بود و اگر ساختارمان در نیمه اول به هم نمی‌خورد، می‌توانستیم بهتر بازی کنیم. اگر شکل خودمان را داشتیم می‌توانستیم برگردیم، اما از شکل خودمان خارج شدیم. تیم ما یک هفته است که به هم خورده و از نفراتی که با آنها کار کرده بودیم، نتوانستیم استفاده کنیم. نسبت به سال گذشته هم ما تغییرات زیاد داشتیم، اما این هم طبیعی است وقتی تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند، با انگیزه‌تر هستند. صنعت نفت هم خوب بود، اما ما ساختارمان به هم خورد. از نظر روحی به هم ریختیم.

صنعت نفت بهتر از سال گذشته است

سرمربی استقلال در خصوص اینکه صنعت نفت را در این فصل با فراز کمالوند چطور می‌بینید، گفت: کمالوند سابقه فوتبالی زیادی ندارد، اما سابقه مربیگری‌اش خوب بوده است. صنعت نفت نسبت به سال گذشته بهتر بازی می‌کند، تقویت هم شده و فارغ از نتیجه مقابل استقلال تیم قدرتمندی است و می‌تواند جایگاه خوبی در لیگ امسال داشته باشد و نحوه بازی آنها هم مشخص است.

اعتراضی به داوری ندارم

وی درباره اینکه در طول بازی به داور مسابقه اعتراض می‌کرد، گفت: نسبت به عملکرد داوری هیچ اعتراضی نداریم. اعتراض در طول بازی هم طبیعی است، اما ما اعتراضی نداریم. به نظرم حتی پنالتی که گرفته شد درست بود، من از زاویه خوبی ندیدم، اما وقتی سوال کردم متوجه شدم که پنالتی درست بوده است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟