استقلالی‌های پرسپولیس و پرسپولیسی‌های استقلال

در حالی که به داربی آلمان نزدیک می‌شویم، بررسی بازیکنان دو تیم استقلال Esteghlal و پرسپولیس که در گذشته طرفدار تیم رقیب بوده‌اند یا در آن تیم بازی کرده‌اند، خالی از لطف نیست. البته در فوتبال حرفه‌ای، این‌گونه مسائل کاملا طبیعی است و نکته منفی در کارنامه این بازیکنان محسوب نمی‌شود. اتفاق‌های مشابه آن چه در زیر خواهید خواند، هر روز در فوتبال دنیا رخ می‌دهد و جزئی از جهان رویایی مستطیل سبز است.

* پرسپولیس

- شایان مصلح: خرید جدید باشگاه پرسپولیس در این فصل، محصول آکادمی باشگاه استقلال است. او سه سال در تیم جوانان استقلال توپ زد و به داماش و بعد از آن به سپیدرود رفت. در آنجا خوش درخشید و با پیشنهاد استقلال و پرسپولیس مواجه شد اما راهی پرسپولیس شد.

شایان مصلح
- محمد انصاری: این بازیکن هم فوتبالش را از تیم جوانان استقلال آغاز کرد و حتی در چهار بازی تیم بزرگسالان هم به میدان رفت ولی مظلومی چندان به او اعتماد نداشت تا این بازیکن از استقلال جدا شود و به فجرسپاسی برود. او تنها دو سال بعد در تست باشگاه پرسپولیس حاضر شد و نظر کادرفنی این تیم را جذب کرد تا پرسپولیسی شود و به یکی از ستون‌های این تیم در خط دفاعی تبدیل شود.

محمد انصاری
علی علی‌پور: مهاجم جوان پرسپولیس فوتبالش را از نساجی آغاز کرد و مدتی قرضی در استقلال هم بود ولی بازی به او نرسید و در نهایت سر از راه آهن درآورد. علیپور در راه‌آهن یک بار به پرسپولیس گل زد و این تیم را از قهرمانی دور کرد و بعد از آن در یک مصاحبه به صراحت اعلام کرد که استقلالی است و خوشحال است که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرده است. علی‌پور فصل گذشته گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساند.

علی علیپور
- محسن مسلمان: هافبک طراح پرسپولیس که از ستون‌های این تیم به حساب می‌آید چند سال پیش و در دوره‌ای که قلعه‌نویی هدایت استقلال را برعهده داشت، از ذوب آهن به استقلال آمد و با پیراهن این تیم عکس یادگاری هم گرفت. با این‌حال برخی از مسائل باعث شد که این قرارداد عملی نشود. او درحال حاضر از بازیکنان مهم پرسپولیس به حساب می‌آید.

محسن مسلمان
- علی‌رضا بیرانوند: دروازه‌بان پرسپولیس کمتر از بازیکنان قبلی اتهام استقلالی بودن را یدک می‌کشد. او در صفحه اینستاگرامی منتسب به خودش در گذشته عکس‌هایی با قلب آبی و عدد چهار را منتشر می‌کرد و حتی نوشت که استقلالی است. او زمانی که مظلومی سرمربی استقلال بود با استقلالی‌ها مذاکراتی هم داشت اما در نهایت به توافق نرسید و فصل بعدش راهی پرسپولیس شد. او در بازی نفت و پرسپولیس که با شکست سرخ ها همراه شد و این تیم دستش از جام در نهایت کوتاه ماند نقش مهمی داشت با این‌حال فصل گذشته عملکرد درخشانی برای پرسپولیس ارائه داد.

علی رضا بیرانوند

بیرانوند

* استقلال

- روزبه چشمی: این هافبک جوان و خوب استقلال در همه رده‌های پایه تیم پرسپولیس بازی کرده و حتی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته است. چشمی در دوران سرمربی‌گری گل‌محمدی با تیم بزرگسالان پرسپولیس هم تمرین کرد اما راهی خدمت سربازی شد و بعد از بازگشت از سربازی، علی دایی او را نخواست تا راهی صبا شود و از آنجا به استقلال برسد. چشمی فصل قبل حاضر نشد با وجود پیشنهاد از پرسپولیس راهی این تیم شود و نیم فصل را بدون داشتن تیم سپری کرد.

روزبه چشمی
- خسرو حیدری: کاپیتان دوم فصل گذشته استقلال در تیم جوانان پرسپولیس بازی کرده است. او بعد از یک سال راهی جوانان استقلال شد و بعد از آن در ابومسلم، پیکان و پاس به میدان رفت و در نهایت به استقلال آمد.

خسرو حیدری

- سجاد آقایی: خرید جدید استقلال در تیم پایه پرسپولیس و در سطح جوانان از بازیکنان مهم این تیم به شمار می‌رفت و حتی فصل گذشته در داربی جوانان دو پاس گل هم داد. او مدتی کوتاه در تمرینات بزرگسالان پرسپولیس هم شرکت کرد اما دیروز (دوشنبه) سر از استقلال درآورد.

سچاد آقایی
- مجید حسینی: مدافع جوان استقلال که در تیم‌های ملی پایه سابقه بازی کردن دارد، وقتی که در تیم ملی نوجوانان بود در برنامه «۹۰» حاضر شد و رسما در پاسخ به سوال فردوسی‌پور گفت که طرفدار تیم پرسپولیس است و علاقه دارد که به این تیم بپیوندد. هرچند انتشار آن ویدیو در سال گذشته با حمله متقابل استقلالی‌ها روبه رو شد و آبی‌ها عکسی از رامین رضاییان را منتشر کردند که در راه‌آهن بازی می‌کرد و از فرهاد مجیدی در پایان بازی استقلال و راه‌آهن پیراهنش را خواسته بود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مجید حسینی

کدخبر: 278884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟