برادر جاوید الاثر احمد متوسلیان اعلام کرد: ایستاده در غبار دروغ است+ عکس

35 سال پیش در ۱۴ تیر ۱۳۶۱، خودروی سفارت ایران حامل 4 مقام ایرانی از جمله سردار متوسلیان در بیروت به وسیله رژیم صهیونیستی ربوده شد و بعد از آن اخبار متفاوتی از این حادثه Incident منتشر شد؛ به مناسبت سالروز این گروگان گیری Kidnapping با برادر سردار احمد متوسلیان گفت‌وگویی داشتیم.

مشروح سخنان امیر متوسلیان با جامعه خبر به شرح زیر است:
به حرفایی که مسئولان در مورد وضعیت حاج احمد می‌زنند کاری ندارم، می‌خواهم بدانم شما به عنوان خانواده حاج احمد متوسلیان آخرین اطلاعاتی که از وضعیت ایشون دارید چه هست؟
متوسلیان: طبیعی است حاج احمد را اسرائیل ربوده و اسارتشان و دسترسی به اسرائیل برای من به عنوان یه آدم عادی میسر نیست. هرچند که صحبت هایی که آنها هم تا به امروز داشتند هیچ نتیجه درست و مشخصی نداشته و خودشان هم در بی خبری به سر می برند اما نهایتا من به عنوان برادر حاج احمد متوسلیان فقط می‌توانم بنشینم و سالی یه بار یک عزیزی بیاید پشت تریبون اعلام کند که این افراد در چه شرایطی هستند.

محسن رضایی بارها مدعی شده یک سری اسناد هست که حاج احمد زنده بوده و باز می‌گردد، این اسناد را به شما نشان داده‌اند؟
متوسلیان: تا الان چهارتا جمله کلیشه ای مطرح میشود که متاسفانه دوتای آن سال قبل از زبان آقای سردار دهقان بود و دوتای آن از زبان آقا محسن بود. این دوتا جمله از هر کدام از این دوتا عزیز جز ایجاد ناراحتی بیشتر، نگرانی بیشتر، غم و اندوه بیش تر هیچ ثمره دیگه ای نداشته و فقط نگرانی ها را بیشتر کردند. متاسفانه این موارد هم فقط در حد یک یا دو جمله اعلام شده و آن هم از اخبار رسمی کشور یعنی از «تلویزیون» پخش شده و بعد از آن هیچ!
یعنی اگر در این سال‌ها همت می‌کردند از این ۴ خانواده یکی را دعوت می‌کردند می‌شد ۴ نفر، این ۴ نفر را ۴ تا استکان چای «یعنی می خواهم بگویم کار سخت و سنگینی هم نبود» یک احترام میگذاشتند و می گفتند ما با این اسناد و مدارک می‌گوییم فرزندان شما زنده اند؛ همین!
نه اینکه فقط داخل تلویزیون اعلام کنند و بعد هم هیچ دسترسی به این عزیزان نباشد. من پارسال هم با آقای سردار دهقان تلفنی صحبت کردم و گفتم آقا این خبری که شما دادی یک خبری بود که بیشتر نگرانمان کرد، شما یک دعوتی می کردید و با هم صحبت می‌کردیم اما سردار دهقان گفت حالا یک هماهنگی بفرمائید ما خدمت والده برسیم!
گفتم ای بابا، حالا هماهنگ کردیم، الان یک ساله هماهنگ کردیم اما هیچ خبری از هیچ فرد نیست!

یعنی در این سال‌ها هیچ مدرکی از زنده بودن حاج احمد به شما یا دیگر اعضای خانواده نشان نداده‌اند؟
متوسلیان: نه.

 یعنی حتی حاج احمد که دیپلمات و سیاسی نبود هم درگیر بازی‌های سیاسی دولت‌ها شد؟
متوسلیان: آقای محسن رضایی سال ۸۷ که پدر ما فوت کردند آمدند منزل ما برای عرض تسلیت، ایشان داخل خانه ما جلوی خود من گفت: حاج احمد را اسرائیلی‌ها از ما بهتر میشناختند. حاج احمدی را که اسرائیلی‌ها بهتر از ایرانی‌ها میشناسند، نمی‌دانند که این آدم کارمند سفارت نیست؟ این آدم یک فرمانده عالی رتبه نظامی هست و یک فرمانده عالی رتبه نظامی جزو دیپلمات‌ها محسوب نمی‌شود؟ پس چرا ماجرا سیاسی شد؟

 یعنی آقای متوسلیان شما میخواهید بگویید به دلیل اینکه حاج احمد آقا همراه دیپلمات‌ها بودند شاید درگیر و دار بازی های سیاسی آنها شدند؟
متوسلیان: من استنباطم این هست که آنها هم پاسوز حاج احمد ما شدند، چون این عدم پیگیری ها که برای حاج احمد شده حالا به هر دلیل متاسفانه آنها را هم دچاره پرونده و عاقبت و سرنوشت بلاتکلیفی کرده است.

 علت اصلی گذشت این سال‌ها و سیر کردن در بی خبری از اوضاع حاج احمد را در چه می‌بینید؟
متوسلیان: سال ۷۵ یعنی ۱۴سال بعد از اسارت تازه می‌گویند خب اگر می‌خواهید یک مراسمی، همایشی و یا بزرگداشتی برای حاج احمد بگیرید! این رفتارها چه معنی دارند؟ اگر شما یک شی یا وسیله‌ای را در محلی گم کنید تا دو سه روز اگر دنبالش بگردید بطور جدی احتمال پیدا کردنش حدود ۷۰ درصد است. اما اگر گذاشتی و رفتی و بعد از ۱۴سال خواستی که آن را پیدا کنی دیگر فسیل آن هم بدست شما نمی‌رسد!

از سالی که که حاج احمد ربوده شدند تا به امروز در کدام یک از دولت‌ها به این مساله اهمیت بیشتری داده شده است؟
متوسلیان: حالا ممکن است به جهت سیاسی خیلی ها دولتی را که من الان می‌خواهم راجع بهش صحبت کنم نفی‌اش کنند؛ اما تنها دولتی که به ما و خانواده آن ۴ دیپلمات حرمت گذاشت و حتی برای تشییع جنازه پدر آمد و هیاتی را برای پیگیری حاج احمد تعیین کرد دولت آقای احمدی نژاد بود و بعد از آن که دیگر هیچ!
دولت آقای روحانی که الحمدلله رب العالمین! هیچی! هیچی! میگم من با وزیر دفاع ایشان خودم تلفنی صحبت کردم... هیچی!

دستگاه دیپلماسی آقای روحانی با اینکه ادعا می‌کنند دیپلماسی ما دیپلماسی لبخند است و خیلی از مشکلات را حل کرده‌ایم برای حاج احمد کاری انجام نداده است؟
متوسلیان: شما هر کجا مشکلی حل شده بفرمائید! هرجا پیشرفتی داشتیم بفرمائید! صحبت های حضرت آقا رو گوش بدهید، ببینید پیش بینی مقام معظم رهبری را ببینید که ایشان چه صحبت هایی در مورد همان دیپلماسی لبخند داشتند دیپلماسی لبخند یک نوع مسخره کردن آدم ها است. یک نوع به سخره گرفتن آدم‌ها است. آن دیپلماسی لبخند نیست، دیپلماسی پوزخند است که به خیلی ها چه خودی و چه غریبه زده می‌شود!
بعد این همه سال آقای طالب زاده در برنامه «راز» شبکه چهار، از طریق اسکایپ تصویر شخصی را پخش می کند و مدعی می‌شود این فرد آقای دکتر است! دکتر عیسی ایوبی! ایشان مدعی می‌شود که من آنجا بودم، من اینجا بودم. برادر احمد به من گفت، برادر احمد من را خشک و تر می کرد. برادر احمد با من عربی حرف می زد. برادر احمد موضوعات سیاست ایران را برای من بازگو می‌کرد؛ همه اینها را را می‌گوید و بعد ادعا می‌کند یک روز صبح آمدند و دستهای ما را بستند، کیسه سر ما کشیدند، بردند بیرون و در کنار ساحل، ما را به یه جایی بستند و بعد من دیدم صدای تیر اندازی آمد!
خب آقای دکتر عیسی ایوبی خدا ان شاء الله از سر تقصیرات تو و آنهایی که تو را جفت و جورت کردند و آوردند بگذرد، تویی که با برادر احمد این همه داخلزندان Prison حرف می‌زدی و با برادر احمد بالاترین رابطه را داشتید، نمی‌توانستید در آن لحظه بپرسید که برادر احمد زنده‌ای؟ آنجا که دیگر دست و دهان تو رو نبسته بودند و به گفته خودت فقط کیسه سرت کردند!
بعد از این همه سال تلویزیون ما با آوردن این فرد می‌خواهد مردم را مسخره کند! خانواده را دق دهد؟ امیدوارم به حق امام حسین(ع) خدا دقتان بدهد که دق به دل ما کردید.

چرا شما در برنامه‌های تلویزیونی که مربوط به حاج احمد است شرکت نمی‌کنید؟
متوسلیان: ما را دعوت نمی‌کنند! همین برنامه ماه عسل پارسال به من گفتند که احسان علیخانی دنبال شما گشته و شما را پیدا نکرده، من فورا با آقای علیخانی تماس گرفتم و گفتم: دنبال ما می گردید ما هستیم. کجا باید بیایم؟ اما آنها گفتند حالا ان شاء الله در برنامه دیگری با شما مصاحبه خواهیم کرد.
برنامه راز! به آنها گفتم آقا شما ما را صدا می‌کردید، مگر برنامه پیرامون حاج احمد نبود؟ گفتند چرا. گفتم پس چرا یه متوسلیان نباید داخل آن برنامه باشد؟ از چه می ترسید؟ اینکه آنجا سوال پیچتان کند و داخل برنامه زنده نتوانید پاسخ بدهید؟ خب نکنید! بگویید آقا ما می‌خواهیم فقط درآمد داشته باشیم، ۵۰ میلیون بگیریم و یک برنامه الکی ساخته باشیم.
یا همین برنامه جهان آرا؛ آقای سردار برقی و آقای صمدی که پژوهشگر است را دعوت کردند، این آقای صمدی که سنش به آن زمان‌ها نمی‌خورد و فقط اطلاعاتش را از همرزمان حاج احمد شنیده است، بعد وسط برنامه به من زنگ می زنند و با من مصاحبه تلفنی میگیرند!
 نظرتان راجع به فیلم ایستاده در غبار و کتاب‌هایی که در مورد حاج احمد نوشته شده است چیست؟
متوسلیان: ایستاده در غبار چهره اصلی حاج احمد را نشان نمی‌دهد! بعضی جاها خیلی در مورد شخصیت حاج احمد اجحاف شده است! همه حاج احمد را یه آدم تند، عقده ای و عصبی فرض می‌کنند در صورتی که حاج احمد یک فرمانده قاطع بود، یک فرمانده برش دار که اگر به سربازش هم تندی می‌کرد بعد خودش می رفت دست می انداخت گردنش، می بوسیدش و حتی با او هم گریه می‌کرد. از نظر ما کتاب «همپای صاعقه» تا حدودی بیشتر از منابع دیگر در مورد حاج احمد صادق بوده است و مورد تایید خانواده متوسلیان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایستاده درغبار

کدخبر: 279042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟