مجسمه گمشده اسکار مارلون براندو در خانه دی کاپریو  + عکس

جایزه اسکار مارلون براندو که برای بازی در فیلم «در بارانداز» گرفته بود، سر از مجموعه شخصی لئوناردو دی‌کاپریو درآورد. این جایزه پیش از درگذشت براندو در سال 2004 گم شده بود.
آرشیودار مارلون براندو در این‌باره گفت: «خیلی خوب است که این جایزه به مجموعه بازگردد.»
دی‌کاپریو که سال گذشته برای نقش‌آفرینی در فیلم «از گور بازگشته» سرانجام اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد، اسکار مارلون براندو را نوامبر سال 2012 به عنوان کادوی تولد 38 سالگی از یکی دوستانش در شرکت «رد گرانیت پیکچرز» هدیه گرفته بود.
این کمپانی تهیه‌کننده فیلم «گرگ وال استریت» بود و مدیریت آن را فرزندخوانده نجیب رزاق نخست وزیر مالزی برعهده دارد. عمده شهرت این روزهای کمپانی «رد گرانیت پیکچرز» نقش آن در ماجرای اختلاس سه میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی مالزی است.
از آن‌جا که در پرونده اختلاس از صندوق توسعه ملی مالزی نام دی‌کاپریو نیز به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان «گرگ وال استریت» به میان آمده، اکنون ماجرای هدیه‌ گرفتن یک مجسمه اسکار که برخلاف قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینما خریداری شده، بار دیگر نام این بازیگر سرشناس را به صدر اخبار آورده است.
خرید و فروش تمام اسکارهایی که از سال 1951 به این سو اهدا شده‌اند ممنوع است مگر این‌که مالک مجسمه پیش از فروش، آن را به قیمت 10 دلار نخست به آکادمی علوم و هنرهای سینما پیشنهاد دهد. براندو سال 1955 برای بازی در «در بارانداز» اسکار گرفت. البته براندو هیچ‌گاه اسکار خود را نفروخت و این مجسمه گم شد. بر اساس گزارش‌ها کمپانی «رد گرانیت» اسکار یاد شده را از یک دلال اهل نیوجرسی به قیمت 600 هزار دلار خریداری کرده بود.
آورا داگلاس مدیر اجرایی مایملک و آرشیودار مارلون براندو می‌گوید این جایزه پیش از مرگ براندو در سال 2004 گم شده بود و بازیگر «پدرخوانده» سال‌ها دنبال آن می‌گشت، اما در نهایت موفق به یافتن آن نشد.
آکادمی علوم و هنرهای سینما همواره تلاش کرده است تا جلوی خرید و فروش جوایز اسکار را بگیرد اما اقدامات آن برای متوقف کردن بازار مجسمه‌های طلایی اسکار کافی نبوده است. برای نمونه مایکل جکسون جایزه اسکار دیوید او. سلزنیک برای فیلم «بر باد رفته» را به قیمت 1 میلیون و 640 هزار دلار خرید که البته این جایزه به پادشاه پاپ هم وفادار نماند و بعدها گم شد.
تا اینجای کار به نظر نمی‌رسد آکادمی علوم و هنرهای سینما قصد اقدامی علیه لئوناردو دی‌کاپریو داشته باشد. هر چند که وجود اسکار مارلون براندو در مجموعه او خلاف مقررات این نهاد است. البته به گفته مایک مدووی تهیه‌کننده «جزیره شاتر» و یکی از امنای بازماندگان براندو برای این بازیگر ،جوایز کوچکترین اهمیتی نداشتند. او در این باره گفت: «او به جوایز اهمیت نمی‌داد، می‌توانید از ساشا لیتل‌فدر بپرسید.» (لیتل‌فدر فعال حقوق‌بشری بود که برای دریافت جایزه اسکار براندو برای بازی در «پدرخوانده» به جای او در صحنه حاضر شد.)
تاکنون آکادمی علوم و هنرهای سینما هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

عمل وقیحانه اشکان با مونا پشت یخچال آب میوه فروشی

شوهر استاد زن از دختر دانشجو بازی خورد / نقشه کثیف پای همه را به میان کشید

زن سه شنبه شب به طور ناگهانی در تهران ناپدید شدند

روز هر بلای که خواست در خانه ویلای سرم آورد / این دختر به خاطر آزار و اذیت وحشیانه شکایت کرد

آزار و اذیت وحشیانه دختر دانشجو در قطار مسافربری

جن گیر گفت برای دور کردن جن مونث از شوهرم باید با خودش بخوابم

بازیگر زن محبوب سینما و تلویزیون ایران عزادار شد +عکس

ماجرای کباب دزدی واقعی بهنوش بختیاری از زبان خودش! +عکس

کدخبر: 226102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟