جمع آوری سگ های ولگرد در دستور کار شهرداری تهران  / کف تراشی و گندزدایی برای از بین بردن موش ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زندگی موش ها به سه عامل اصلی غذا، آب و محل زندگی بستگی دارد و اگر یکی از این موارد فراهم نباشد موش نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. لذا با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، تمهیدات سازمان پسماند در این راستا می تواند در جهت کاهش حیوانات موذی در شهر کمک کننده باشد؛ کما اینکه نقش مردم نیز در این میان بسیار کمک کننده است.

شادی مالکی، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه این سازمان در دو حوزه کنترل موش و سگ های بلاصاحب در سطح شهر برنامه دارد می گوید: «در مورد کنترل موش، مهم ترین کاری که باید اتفاق انجام شود حفظ نظافت و پاکیزگی، مخصوصا در اطراف مبادی تولید ضایعات سبزی و میوه تره و بار و مخازن سطح شهر است. در این راستا سازمان پسماند، طرح کف تراشی و گند زدایی و مرمت حفره هایی اطراف مخازن که به مرور زمان ایجاد شده اند را انجام داده است.»

وی می افزاید: «این کار به کاهش جمعیت موش ها بسیار کمک می کند. همچنین در مقابل مغازه های میوه و تره بار، مخازن جداگانه ای در نظر گرفته شده است. همچینین حدود یک ماه و نیم است که سازمان پسماند، تمام ضایعات میوه و تره بار را از میادین شهر جمع آوری و کمپوست درجه یک برای فضای سبز شهرداری تولید می کند. اینگونه شیرابه ها نیز مدیریت می شود. ضایعات به سمت آرادکوه نمی رود و در یک سایت برای این کار جمع آوری می شود.»

شادی مالکی در ادامه از شناسایی کانون های تجمع موش ها در نواحی مختلف تهران خبر می دهد و می افزاید: «برای این کانون ها، طعمه گذاری انجام داده ایم و کلونی ها معدوم سازی می شوند. این جانوران موذی، در ماه های گرم سال، زاد و ولد بیشتری خواهند داشت. بنابراین برای اینکه شاهد تعداد کمتری از این جانوران در فضای شهری باشیم، مردم نیز باید نظافت اطراف مخازن را رعایت کنند. همچنین شهروندان ضایعات را بین ساعات 8 یا 9 شب بیرون بگذارند.»

وی در خصوص سگ های ولگرد می گوید: «الان 15 اکیپ زنده گیر این سگ ها داریم. به خصوص در مناطق حاشیه ای اکیپ ها فعالیت بیشتری دارند. از صبح زود و غروب به بعد که حضور این سگ ها زیادتر دیده می شود این گروه ها آماده به زنده گیری هستند.این سگ ها به نقاهتگاه آرادکوه منتقل می شوند و فرایند واکسیناسیون، عقیم سازی و نگهداشتشان آنجا طی می شود. اگر مردم با حیوانات موذی مواجه شدند با 137 تماس بگیرند.»

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران در پایان می گوید: «قرار دادن باقی مانده غذا و ضایعات تر به صورت جداگانه برای تغذیه حیوانات شهری در کنار مخازن عاملی است که جانواران موذی را در شهر زیاد می کند.»

کدخبر: 792871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟