بن سلمان ترسش را به زبان آورد / ایران من را می کشد !

یکی از افراد نزدیک به ولی‌عهد سعودی گفته است که محمد بن سلمان تمایل زیادی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد ولی از عواقب آن می‌ترسد.

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی پنجشنبه نوشت که «حییم سبان»، میلیاردر صهیونیست و دوست نزدیک بن‌سلمان اخیرا با او دیداری داشته است. او مدعی شد که ولی‌عهد سعودی به او گفته است که از واکنش ایران و مردم عربستان به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس می‌ترسد.

سبان که از حامیان مالی حزب دموکرات در کارزار انتخاباتی فعلی است طی نشست مجازی‌ای که دیروز چهارشنبه برگزار شد، برخی از محتوای این دیدار را به «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و «کامالا هریس»، معاون بایدن فاش کرده است.

میلیاردر صهیونیست مدعی شده است که بن‌سلمان به او گفته است در اینکه روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل برقرار کند، مردد است؛ چرا که به گفته او، این اقدام می‌تواند هزینه‌های سیاسی سنگینی در داخل بر او تحمیل کند.

بر اساس گفته‌های سبان، ولی‌عهد سعودی گفته است که در مقطع کنونی نمی‌تواند به همسایگان سازشکار خود (بحرین و امارات) بپیوندد. بن سلمان گفته است: «زیرا این اقدام منجر به قتل من به دست ایران، قطر و ملتم (مردم عربستان) شود».

روزنامه هاآرتص به زمان دیدار سبان و بن سلمان اشاره ‌ای نکرده ولی نوشته است که او (سبان) جزو معدود دموکرات‌هایی بوده است که به هنگام امضای توافق عادی‌سازی روابط بین بحرین و امارات با تل‌آویو، در این مراسم حضور داشت.

اندیشکده تحقیقات غرب آسیای واشنگتن اخیر در گزارشی نوشته بود موضع پادشاه سعودی در التزام به تحقق صلح عربی اسرائیل (صلح در برابر زمین) بر اساس ابتکار عمل عربی ریاض در سال ۲۰۰۲ یکی از موانع عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم تل آویو است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟