جزییات زندان برای مهریه 110 سکه ای ! / مهریه های بالا چه کنند !

مهریه زوجه به عنوان حق طبیعی و ضروری است که هنگام ثبت عقد دائم و موقت در سند ازدواج آورده می‌شود.

مهریه حق قانونی زوجه است که به صورت عند المطالبه می‌تواند آن را از همسر خود بگیرد، البته اگر زوجه به صورت قانونی و رسمی مهر خود را ببخشد این حق از او گرفته می‌شود، در غیر این صورت زوجه توانایی اخذ مهریه خود را در هر زمانی دارد.

اما بر اساس قانون امکان انجام حق کیفری تنها در مهریه‌هایی است که تا سقف ۱۱۰ سکه باشند.

محمد امین حسین‌آبادی وکیل پایه یک دادگستری درباره طلب مهریه بیش از ۱۱۰ سکه گفت: مهریه طلب قانونی زوجه است که می‌تواند به هر میزانی که باشد آن را از زوج طلب کند.

او ادامه داد: فرقی ندارد که میزان مهریه زوجه چقدر باشد، به هر میزانی که مهریه مشخص شده است، زوجه می‌تواند آن را از زوج طلب کند.

تنها برای ۱۱۰ سکه می‌توان اقدام کیفری انجام داد
این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد:، اما بر اساس قانون تنها برای ۱۱۰ سکه می‌توان اقدام کیفری انجام داد. اگر مهریه بیش از ۱۱۰ سکه باشد مازاد آن را باید به عنوان یک حق مطالبه کرد.

حسین آبادی درباره چگونگی اقدام کیفری برای ۱۱۰ سکه گفت: برای این میزان از مهریه می‌توان حکم حبس یا بازداشت گرفت و زوج را به زندان انداخت.

او افزود: برای دریافت مازاد مهریه باید دادخواست مطالبه طلب را به دادگاه ارائه داد و اگر زوج ناتوان از پرداخت مازاد مهریه باشد و حکم اعسار او ثابت شود، در این صورت می‌توان برای دریافت مازاد مهریه قسط بندی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 502579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟