جسد تکه تکه شده خاشقجی با ۵ چمدان در خانه سرکنسول سعودی

این روزنامه نوشت 3 نفر از اعضای این گروه یعنی «ماهر المطرب» و «صلاح الطبیقی» و «ذعار غالب الحربی» بر عملیات خلاص شدن از وجود جسد نظارت داشتند.

منابع امنیتی که روزنامه صباح آن‌ها را مورد اعتماد توصیف کرد گفتند ماهر المطرب رئیس گروه ترور Assassination بود و این سه نفر پس از ترور خاشقجی و تکه‌تکه کردن جسد وی، جسد را در خانه سرکنسول سعودی در استانبول رها کردند.

صباح نوشت جسد خاشقجی با یک دستگاه خودروی متعلق به کنسولگری در داخل پنچ چمدان به خانه سرکنسول منتقل شده بود که دوربین مراقبت ثبت وضبط کرده است.

این روزنامه، مطرب را که درجه سرتیپی دارد از نزدیک‌ترین افراد به محمد بن سلمان -ولیعهد سعودی- توصیف کرده است.

صباح نوشت طبیقی -که متخصص در پزشکی قانونی است- درجه سروانی در وزارت کشور عربستان دارد. الحربی نیز اکتبر گذشته در گارد سلطنتی به خاطر ارج‌گذاری بر عملکردش در دفاع از کاخ ولیعهد به درجه سرتیپی ارتقا یافت.

شایان ذکر است، خاشقجی دوم اکتبر درست از لحظه‌ای که برای انجام کار‌های ازدواج خود با یک زن ترکیه‌ای، وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، به قتل Murder او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند؛ گرچه سعودی‌ها مدعی شده‌اند او بر اثر مشاجره و درگیری در این ساختمان جان خود را از دست داده است.

مقامات سعودی در حالی به این جنایت Crime اعتراف کردند که در عین حال تلاش می‌کنند پادشاه و ولیعهد سعودی را از آن بی‌اطلاع نشان دهند. روزنامه ترکیه‌ای ینی‌شفق به نقل از منابع مطلع تاکید کرد المطرب در روز قتل خاشقجی چهار بار با رئیس دفتر بن سلمان تماس تلفنی داشته است.

پیش از این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند این روزنامه‌نگار در کنسولگری کشته و جسد وی با اره برقی تکه‌تکه شده است. برخی منابع هم اعلام کردند برای از بین بردن آثار جُرم، جسد او در اسید قرار داده شده و نابود شده است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟