بن سلمان نویسنده ایرانی را هم تهدید به مرگ کرد + عکس

متن صحبت‌های علیزاده در این ویدئوی ۴ دقیقه‌ای به شرح زیر است:

«سلام. علی علیزاده هستم. امروز صبح ایمیلی دریافت کردم از طرف شرکت حقوقی «تی ال تی» وکیل ایران اینترنشنال، تهدید شدم که تا ده صبح فردا تمام آنچه در نقد تلویزیون ایران اینترنشنال، رییس و کارمندش نوشتم را باید از شبکه‌های اجتماعی حذف و پاک کنم و خودم را سانسور کنم و از این افراد هم به صورت رسمی معذرت‌خواهی کنم وگرنه پلیس، دستگیری، محاکمه، دادگاه و مجازات سنگینی در انتظارم خواهد بود. اما چه کسی باید عذرخواهی کند؟ آیا من باید عذرخواهی کنم یا آقای «پناه فرهاد بهمن» که از ۱۷ سپتامبر در استخدام تلویزیون ایران اینترنشنال بوده و سالی ۹۲ هزار پوند از این تلویزیون یا عملا از «محمد بن سلمان» دریافت می‌کرده بدون اینکه به مردم راستش را بگوید.

آیا من باید معذرت‌خواهی کنم یا تلویزیون ایران اینترنشنال که بنا به گفته گاردین، سالانه ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه شخصی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دریافت می‌کرده و هرگز به مخاطبان راستش را نگفته است و اسم «ایران» راه هم در بِرند و نام و لوگوی خودش دزدیده و باید نام خودش را به «سعودی اینترنشنال» تغییر بدهد.

من معتقدم که این، پیام مستقیم سعودی به هر کسی است که درباره‌اش پرسش‌گری و نقد کند. آن‌ها اول سعی می‌کنند شما را بخرند، تطمیع‌تان می‌کنند، حقوق‌های دو یا سه برابر جا‌های دیگر به شما پیشنهاد می‌کنند و اگر نپذیرفتید مثل همین کِیس، شما را با پلیس Police و دادگاه و وکلای خیلی گران‌قیمتی که دارند، تهدید و بعد هم صدای‌تان را خفه می‌کنند و در نهایت هم مثل داستان «جمال خاشقجی» سعی می‌کنند تکه‌تکه‌تان کنند تا اینکه پرسش‌گری شما از بین برود.

مردم عزیز ایران، من اهل قهرمان بازی نیستم و به عنوان کسی که ۱۸ سال در انگلیس زندگی کردم می‌دانم که مجازات افتراء و تهمت بسیار سنگین است. از شما هم پوشیده نیست که خودم هم کمی ترسیدم، اما معتقدم که باید مقابل نابودی فضای ذهنی و رسانه‌ای ایران توسط پول عظیم «محمدبن‌سلمان» ایستاد و در این مورد اگر لازم باشد حتی هزینه هم داد. من معتقدم که از پول سعودی جز نابودی کشور‌هایی مثل یمن و سوریه چیزی در نمی‌آید. سعودی نسبتی با آزادی Freedom بیان و رسانه ندارد و فقط و فقط از دل آن «نابودی» در می‌آید و کشور ما با تاریخ چند هزار ساله خود نیازمند تهاجم رسانه‌ای سعودی نیست.

درخواستم از مردم این است که شرکت «تی ال تی» وکیل «ایران اینترنشنال» گفته که همین لحظه مشغول مذاکره با توئیتر و اینستاگرام Instagram برای بستن همه اکانت‌های من در شبکه‌های اجتماعی است و ممکن است به زودی همین صدایی که از من می‌شنوید خفه شود و شما دیگر آن را نشنوید. از شما تقاضا می‌کنم به‌رغم همه اختلافات سیاسی که ممکن است با من داشته باشید، اما اگر شما هم معتقدید که باید «نه» به پول سعودی بگوییم این صدا و فیلم را به صورت مستقل از اکانت خودتان منتشر کنید تا به آن‌ها نشان دهیم که صدای پرسش‌گری از سعودی خاموش نخواهد شد.

من معتقدم که این بزنگاه حساسی است و اگر همه ما به‌رغم همه اختلافات سیاسی بلند بگوییم «نه به پول سعودی»، پول سعودی گور خود را از فضای رسانه‌ای ایران به شکلی گم خواهد کرد و رخت برخواهد بست». خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟