به گزارش رکنا، ستاد امنیت انتخابات کشور در اطلاعیه ای، رای دهندگان را به رعایت 6 توصیه این ستاد دعوت کرد.

1-به شایعاتی که به عناوین مختلف ممکن است در فضای مجازی و در سطح جامعه منتشر ‌شود توجه نکرده و اطلاعات دقیق را از مراجع رسمی دریافت نمایید.
2-به هنگام برگزاری انتخابات پس از انداختن رای خود به صندوق از توقف یا تجمع در پیرامون و داخل شعب اخذ رأی خودداری فرمایید.
3-به منظور پیشگیری از ازدحام و معطلی در ساعات پایانی برای دادن رأی توصیه می‌گردد که از ساعات اولیه صبح به شعب اخذ رأی مراجعه فرمایید.
4-برابر قانون Law انتخابات تمدید مهلت زمان اخذ رأی و خاتمه رأی‌گیری صرفاً به عهده وزیر کشور است که از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد. بنابراین اطلاعیه های غیر رسمی ملاک عمل نبوده و صرفا به اطلاعیه های وزارت کشور که از طریق صدا و سیما اعلام می شود توجه فرمائید.
5-آمار و نتایج انتخابات صرفاً از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و هرگونه آماری که از سوی افراد یا دستگاه‌ها اعلام می‌گردد معتبر نخواهد بود.
6-به منظور افزایش نظم و آرامش در برگزاری انتخابات با مجریان نظم و امنیت در محل شعب اخذ رای همکاری لازم را مبذول نمایید.

اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام پیش بینی تعیین تکلیف انتخابات در مرحله اول
اظهارات جناب آقای دکتر رحمانی فضلی در این موضوع، صرفاً‌ یک ارزیابی مشروط و مطلقاً‌ غیر قطعی است و اظهار نظر درخصوص یک مرحله ای یا دو مرحله ای شدن انتخابات، منوط به پایان اخذ رأی در شعب، شمارش همه آراء و اعلام نتایج خواهد بود.


متن کامل اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام پیش بینی تعیین تکلیف انتخابات در مرحله اول بدین شرح است:
اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور درخصوص اعلام پیش بینی تعیین تکلیف انتخابات در مرحله اول نیز به شرح زیر است:
نظر به اینکه وزیر محترم کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته و نشست خبری صبح امروز در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درخصوص گمانه زنی از شرایط انتخابات، احتمال موکول شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم را درصورت ادامه روند انصراف نامزدها و اعلام رسمی انصراف ها به وزارت کشور، ضعیف ارزیابی کرده اند به استحضار عموم ملت شریف ایران و احزاب و جریان های سیاسی و اصحاب رسانه می رساند.
اظهارات جناب آقای دکتر رحمانی فضلی در این موضوع، صرفاً‌ یک ارزیابی مشروط و مطلقاً‌ غیر قطعی است و اظهار نظر درخصوص یک مرحله ای یا دو مرحله ای شدن انتخابات، منوط به پایان اخذ رأی در شعب، شمارش همه آراء و اعلام نتایج خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 265356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟