5 داستانک زیر را بخوانید

تفاوت نسل‌ها

مادربزرگم متولد 1303 اما جسم و روحش سالم و تندرست یک خال رو صورتش نیست موهاش پرپشت پرانرژی و شاداب ماشاءا... 9 تا شکم زایمان داشته و 54 تا نوه داره. حالا من... 25 سالمه مجردم یکدانه هستم خورد و خوراکم بی‌کم وکاسته حالا موهام می‌ریزه دست‌هام می‌خوابه اعصاب مصاب ندارم هر روزم فکر می‌کنم فردا قراره بمیرم.

مژگان از مشهد/ 8990---0915

دستان بخشنده

حقوق ام را گرفتم برای خرید این بار به مغازه‌ای پایین شهر رفتم. وارد مغازه شدم دیدم آقای فروشنده با لحنی تند به مردی که فقط تقاضای یک قالب پنیر داشت گفت بفرما بیرون حسابت از حد گذشته... مرد بیرون رفت به فروشنده گفتم آقا میشه جمع کل حساب دفتری‌هات رو بگی و من حساب مشتری‌های قرض‌دار رو صاف کردم. اونجا با خودم گفتم من فقط یک نفرم که امروز جلوی خانواده‌ام شرمنده میشم ولی چند تا مرد با دست پر به خونه‌شون میرن و...

8870---0915

پاداش

یکی از علمای نجف روزی در مسیر راهش به فقیری یک درهم صدقه داد البته بیشتر از آن نداشت. شب در خواب دید او را به باغی مجلل و دارای قصری بسیار عالی و زیبا دعوت کرده‌اند که نظیر آن را کسی ندیده بود. پرسید این باغ و قصر از آن کیست؟ گفتند از آن شماست. تعجب کرد که من در برابر این همه تشریفات عملی انجام نداده‌ام. به او گفتند تعجب کردی؟ گفت آری. گفتند تعجب نکن این پاداش آن یک درهم شماست که خالصانه و با حسن‌عمل انجام گرفته است.

6434---0930

خواننده سیب‌زمینی

داشتم تو حیاط چاه می‌زدم به جای چاه از یک زیرزمین کاغذی سر درآوردم جالب‌تر اینکه دو نفر یک چیزی تو گوش‌هاشون بود و داشتن بالا پایین می‌پریدن. راستش ترسیدم ولی رفتم جلو گفتم یره یره چکار درن. تعجبم از دیدنم تعجب نکردن بهم گفتن آهنگ‌سازی. فکر می‌کنم تو توهم بودن راستش وحشت کردم گفتم نه برار داشتم رد مشدم یک مرتبه کله کردم اینجه. دیگه منتظر جواب نشدم زدم بیرون و چاه پر کردم بعدها فهمیدم اینا هم یک مدلشن. خدا قسمت نکنه چقد وحشتناک بودن کله‌ها مثل کله فرعون هیم یکی‌شون از نون ماست و سیم خاردار و ترک کردن می‌خوند.

5632---0939

قرمز یا آبی

دو تا تیم زورکی دسته اول/ پولکی و بدبازی و تنبل/ مثل سیل آب سیل پولند/ تو بازیای خارجی ملولند/ مربیاشون کت و شلوارین/ هوای سرد کنار بخارین/ سکه براشون پاداش نیست/ مسوول برنامه‌ها داداش نیست/ یکی میگه دعوا شده/ دلار براشون مقوا شده/ یادشون رفته کجا بودن/ از چهل تیکه جدا بودن/ تو خاکیا گل می‌خوردن/ برای یک نوشابه میمردن/ یادشون رفته از مردمن/ همه‌اش دنبال توهمن/ جا کمه و گله زیاد/ توپ پلاستیکی بهشون میاد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

گل خوشبختی/ 5632---0939

کدخبر: 651228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟