روشندل خوزستانی «میراث» را به خط بریل برگرداند

به گزارش رکنا از خوزستان، محمدرضا شکاری با بیان اینکه کتاب میراث به همت بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی خوزستان به خط بریل برگردانده شد، اظهار کرد: این کتاب در 3 جلد حاصل تلاش  «محمدحسن احسان دوست»کتابدار تخصصی بخش نابینایان است.  

 او با اشاره به این موضوع که بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی  یکی از 4 بخش نابینایان استان است، افزود: این بخش با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات مختلفی از جمله چاپگر بریل، برای اولین بار در سطح استان، به صورت اختصاصی چاپ کتابی به خط بریل را انجام داده است. ضمن اینکه نسخه اصلی کتاب میراث در 288 صفحه توسط نشر مجرد منتشر شده و مجموعه‌ای از 8 داستان با تجربیات واقعی افرادی است که هر یک در قالب نامه به دست نویسنده رسیده و او نیز با بیانی جذاب آن‌ها را روایت در آورده است؛ به گونه‌ای که خواننده بر خلاف اینکه داستان ها کاملاً از یکدیگر متمایز هستند، نمی‌توانند خواندن کتاب را نیمه تمام رها کند.

شکاری ادامه داد: فرایند تولید و چاپ این کتاب بیش از 60 روز زمان برد و سرانجام در 3 جلدِ بریل و با بیش از 460 صفحه، هم اکنون در دسترس اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه قرار دارد.

او اضافه کرد: بخش روشندلان با  تجهیز و خریداری دستگاه‌هایی چون دستگاه فنر زن می‌تواند علاوه بر افزایش تولیدات اختصاصی بخش نابینایان و کم بینایان این کتابخانه ، برای سایر بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های کشور نیز کتاب تولید و چاپ کند.

شکاری با تآکید بر اینکه بخش نابینایان وکم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان دارای357 عضو است ، بیان کرد: این بخش  با دارا بودن 330 عنوان کتاب و بیش از 15 هزار کتاب گویا، در کنار برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعدد، به همه کاربران نابینا و کم بینای خوزستانی خدمات ارائه می‌دهد.

منوچهر مطیعی مترجم، داستان نویس و فیلم نامه نویس، متولد سال 1304 در تهران که در مهرماه سال 1376درگذشته است. علاوه بر میراث، از وی کتاب‌هایی چون: تائیس و 9 داستان دیگر، فتنه ترکان خاتون، شیرین بانو: حکایت شورانگیز جاسوس دربار سلطان مسعود غزنوی، فردایی که نیامد، گل آقا، شش سال در میان زنان وحشی آمازون و غیره منتشر شده است.
 

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟