پیش بینی قیمت خودرو در بازار

به گزارش رکنا، نعمت‌الله کاشانی نسب اظهار کرد: به علت نوسانات نرخ دلار قیمت خودرو نیز در چند روز گذشته کمی افزایش یافت، البته افزایش قیمت چندانی را مشاهده نکردیم و خودروها تقریبا 1 تا 2 میلیون تومان گران شدند. با این حال این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود و اگر نرخ دلار تثبیت شود، قیمت خودرو کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: الان دلار بین 22 تا 23 هزار تومان است؛ حدود 5 ماه قبل که قیمت دلار همین قیمت و بر همین پایه بود قیمت خودرو کمتر از قیمت امروز خود بود. بنابراین خودرو کمی جلوتر از دلار گران شده است. اگر نرخ دلار تثبیت شود قیمت خودرو کمتر شده و در آینده هیچ اضافه قیمتی نخواهیم داشت.

قیمت پراید و پژو

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به نرخ روز خودرو دربازار گفت:‌ قیمت‌ها کمی در نوسان است. در مورد خودروهای شاخص، پراید بین 95 تا 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و پژو 206 تیپ 2 حدود 180 میلیون تومان است. به نظر می‌رسد دیگر شاهد موج گرانی که آمده بود نخواهیم بود.

کاشانی نسب همچنین تصریح کرد: فقط مصرف‌کنندگان واقعی در بازار هستند، دیگر بازار خودرو برای دلالان جذابیتی ندارد تا در این بازار سوداگری کنند. البته همچنان خریداری وجود ندارد و قیمت‌ها هم واقعی نیست.

وی در مورد خودروهای خارجی بیان کرد: قیمت خودروهای خارجی تا دو ماه قبل به صورت بی‌رویه‌ای افزایش داشت که با کاهش نرخ دلار، کاهش قیمت آن با شیب بسیار بیشتری نسبت به خودروهای داخلی بوده است. ولی این بازار از بازار خودروهای داخلی هم راکدتر است چراکه خریدار منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟