پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سالی که گذشت

به گزارش رکنا، در طول سال ۲۰۱۹ بالغ بر چند صد خودرو جدید و جذاب توسط شرکت‌های مختلف در کشورهای جهان تولید و وارد بازار شدند، مدل‌های بسیار زیادی هم که در سالیان پیشین معرفی شده بودند، در بازار جهانی حضور داشته و به فروش می‌روند.

در میان بازار پرتلاطم خودرو با انواع و اقسام مدل‌های مختلف، با برندهای معتبر، امکانات عالی و قیمت مناسب، کسب عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال، اتفاقی شگفت انگیز است.

مردم در سراسر جهان، انتخاب‌های فراوانی برای تهیه خودرو جدید خود دارند، در این بازار پررقابت برای درخشش یک مدل مخصوص، باید تمامی موارد مورد نظر مشتریان برآورده شود. این موارد شامل قدرت خودرو، قیمت، امکانات هوشمند، ایمنی، خدمات پس از فروش، طراحی زیبا، آپشن‌های کاربردی و تناسب داشتن با نیاز مردم منطقه است.

به طور مثال در شهرهای بزرگ فروش وانت‌ها یا پیکاپ‌ها قابل توجه نیست، اما خودروهای سدان، شاسی‌بلند و هاچبک، به خصوص در نسخه‌های هیبریدی یا الکتریکی، فروش بالایی دارند. از طرفی در مناطقی با پوشش طبیعی گسترده، نیاز مردن به پیکاب و وانت بسیار است، از این رو بسیاری از مردم ایلت‌های آمریکا یا کشور استرالیا، از جمله خریداران مدل‌های پیکاپ هستند. مدل‌های کروکی و جمع‌وجور در مناطق خوش‌آب و هوا و توریستی طرفدار بسیاری دارند و از طرفی کراس‌اوورهای سرسخت و قدرتمند، برای مناطق جنگلی، صعب‌العبور با بارش فراوان باران و برف مناسب هستند.

تمامی موارد گفته شده در کنار تبلیغات، اعتبار نام شرکت تولید کننده و برگزاری فروش‌های ویژه، به محبوبیت یک خودرو و درنهایت فروش بالا و سودآوری آن کمک می‌کند. به طور معمول شرکت‌های زیادی قادر به تولید مدل‌های پرفروش نیستند، با بررسی فروش سالانه خودروها پی می‌بریم که به طور معمول شرکت‌های نیسان، تویوتا، فورد و هوندا توانایی تولید مدل‌های پرفروش را دارند. علت این اتفاق قیمت مناسب، امنیت بالا و به خصوص برای برندهای شرق آسیایی، جمعیت بالا کشورهای بازار هدف مانند کشورهای چین، ژاپن، کره، هند و روسیه است که موجب می‌شود این شرکت‌ها همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروها در جهان را تولید کنند. در کنار این موارد عدم وجود نام شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولوکس‌واگن به علت قیمت بالا محصولات و بازار هدف کوچکتر، جای تعجب ندارد. البته گروه خودروسازی فولکس‌واگن با مالکیت چندین برند معروف، طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های خودرو سازی در جهان بوده، اما محصولات خود فولکس‌واگن به تنهایی در میان خودروهای پرفروش دیده نمی‌شوند.

با نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۹، در می‌یابیم که مانند همیشه شاسی‌بلند، کراس‌اوور و پیکاپ‌های مقرون‌به‌صرفه توانسته‌اند در بازارجهانی درخشان ظاهر شوند، در میان این خودروها، معدود مدل‌های طرح سدان به چشم می‌آیند که البتده تعداد فروش بالایی دارند. با توجه به این موارد، با معرفی پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ همراه ما باشید:

نام خودرو: تویوتا هایلندر

تعداد فروش: ۲۳۹.۴۳۸ نسخه

قیمت پایه: ۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار

تویوتا هایلندر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای سال شناخته می‌شود، این خودرو که نسل آخر آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، در دوسال میلادی گذشته فروش بسیار خوبی داشته، البته با توجه به افت فروش ۲.۱ درصدی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، همچنان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سال شناخته می‌شود.

نام خودرو: فورد اسکیپ

تعداد فروش: ۲۴۱.۳۳۸ نسخه

قیمت پایه: ۲۵ هزار دلار

پس از فروش عالی در سال ۲۰۱۸، فورد اسکیپ به عنوان یک شاسی‌بلند مقرون‌به‌صرفه در سال ۲۰۱۹ نیز با اقبال بالایی همراه بود. این خودرو بر اساس پلتفرم مشهور فورد ff تولید شده و با توجه به افت فروش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸، همچنان در میان پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

نام خودرو: جیپ گرندچروکی

تعداد فروش: ۲۴۲.۹۶۹ نسخه

قیمت پایه: ۳۳ هزار و ۲۰۰ دلار

جیپ گرندچروکی یکی دیگر از شاسی‌بلندهای این فهرست است که در سال ۲۰۱۹ فروش بالایی داشت. این خودرو برخلاف مدل‌های پیشین، در سال ۲۰۱۹ فروش بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ داشت. البته در ماه‌های انتهایی سال، فروش این مدل کمی با افت مواجه شد، اما به طور کلی، شرکت جیپ در سال ۲۰۱۹ توانست ۸ درصد بیشتر از سال میلادی گذشته شاسی‌بلند گرندچروکی را به فروش برساند.

نام خودرو: تویوتا تاکوما

تعداد فروش: ۲۴۸.۸۰۱ نسخه

قیمت پایه: ۲۵ هزار و ۷۰۰ دلار

یک پیکاپ جذاب، ارزان و پرقدرت که در مناطقی مانند آمریکا، مکزیک و ژاپن طرفداران بسیاری دارد، باید هم در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال باشد. تاکوما نیز نسبت به سال ۲۰۱۸ با افزایش فروش همراه شد، البته این مقدار تنها ۱.۳ درصد بود، اما رشد فروش این خودرو برای تویوتا به معنی افزایش سرمایه‌گذاری بر روی پیکاپ‌های خود به ویژه در مناطق آمریکای لاتین است.

نام خودرو: هوندا آکورد

تعداد فروش: ۲۶۷.۵۶۷ نسخه

قیمت پایه: ۲۶ هزار و ۱۰۰ دلار

نسل دهم سدان هوندا آکورد در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در دوسال ابتدایی عرضه این مدل جزو ۱۰ مدل پرفروش سال بوده، البته در سال ۲۰۱۹ با کمی افت فروش به مقام یازدهمین خودرو پرفروش سال تنزل پیدا کرد. تنوع مدل‌های ارائه شده، قیمت ارزان و شرایط فروش ویژه در منطقه آمریکای شمالی، از جمله دلایل موفقیت هوندا آکورد به شمار می‌آید.

نام خودرو:تویوتا کرولا

تعداد فروش: ۳۰۴.۸۵۰ نسخه

قیمت پایه: ۱۹ هزار و ۴۵۰ دلار

عضو ثابت فهرست پرفروش‌ترین‌ها در سال‌های مختلف، به‌نظر نمی‌رسد که هرگز تویوتا کرولا را خارج از فهرست ۱۵ خوردو پرفروش سال ببینیم. با گذشت سالی دیگر این مدل همچنان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سال شناخته می‌شود. تویوتا کرولا همچنین پرفروش‌ترین خودرو تاریخ است. خودرویی که از ۱۹۶۶ تولید می‌شود و نسل جدید آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. استقبال فراوان از نسخه الکتریکی کرولا از دلایل حضور این خودرو در این فهرست است.

نام خودرو: هوندا سیویک

تعداد فروش: ۳۲۵.۶۵۰ نسخه

قیمت پایه: ۱۹ هزار و ۷۵۰ دلار

هوندا چند مدل پرفروش و بسیار پرطرفدار دارد که از این نظر با دیگر مدل‌های این شرکت اختلاف بسیاری دارند، دومین سدان پرطرفدارن هوندا در این فهرست، مدل مشهور سیویک است که از سال ۲۰۱۶ معرفی و هرساله به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های سال شناخته می‌شود.

نام خودرو: تویوتا کمری

تعداد فروش: ۳۳۶.۹۷۸ نسخه

قیمت پایه: ۲۴ هزار و ۷۶۵ دلار

این فهرست تماما از مدل‌های مشهور و نام آشنایی پر شده که تقریبا هرساله به عنوان پرفروش‌ترین‌های سال معرفی می‌شوند. تویوتا کمری نیز از خودروهای نسبتا مقرون‌به‌صرفه با امکانات مدرن و جذاب است که توانست رتبه هشتمین خودرو پرفروش سال ۲۰۱۹ را کسب کند. تویوتا کمری نسخه‌های بسیار متنوعی با مشخصات، قابلیت‌ها و قدرت متفاوت دارد که موجب می‌شود خریداران با هر نوع سلیقه و مشخصات مورد نظر به سراغ این مدل بیایند.

نام خودرو:شورولت اکویناکس

تعداد فروش: ۳۴۶.۰۴۸ نسخه

قیمت پایه: ۲۴ هزار و ۹۹۵ دلار

شاسی‌بلند کامپکت شورولت به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جنرال موتورز در این فهرست جایگاه هفتم را از آن خود کرد. این خودرو تا کنون طی سه نسل تولید شده که به علت قیمت مناسب و امکانات عالی، همواره جزو پرفروش‌ترین خودروهای شورولت و شرکت جنرال موتورز به محسوب می‌شود. این مدل در سال ۲۰۱۹ با چهار درصد رشد، بیشترین مقدار فروش در طی ۱۶ سال تولید خود را تجربه کرد.

نام خودرو: نیسان روگ

تعداد فروش: ۳۵۰.۴۴۷ نسخه

قیمت پایه: ۲۴ هزار و ۹۲۰ دلار

یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین خودروهای این فهرست که جایگاه بسیار مناسبی نیز دارد، نیسان روگ است. این کراس‌اوور پرطرفدار تا کنون باه مقدار بیش از ۳۵۰ هزار نسخه فروش نزدیک نشده بود، اما در سال ۲۰۱۹ با ۱۵ درصد رشد که مقدار چشمگیری به شمار می‌آید، از نظر فروش حتی خود شرکت نیسان را هم متعجب کرد.

نام خودرو:هوندا CR-V

تعداد فروش: ۳۸۴.۱۶۸ نسخه

قیمت پایه: ۲۵ هزار و ۳۴۰ دلار

هوندا سی‌آر-وی، نسخه شاسی‌بلند مدل سدان سیویک شرکت هوندا محسوب می‌شود. این کراس‌اوور کامپکت نیز با رشد ۱.۶ درصدی، بیشترین مقدار فروش در تاریخ خود را پشت‌سر گذاشت و به همین دلیل، پنجمین خودرو پرفروش سال شناخته شد. این کراس‌اوور در آمریکا، اروپا، چین، تایلند و اندونزی به فروش می‌رسد.

نام خودرو: تویوتا RAV۴

تعداد فروش: ۴۴۸.۰۷۱ نسخه

قیمت پایه: ۲۵ هزار و ۸۵۰ دلار

تویوتا RAV۴ لقب پرفروش‌ترین شاسی‌بلند آمریکا را یدک می‌کشد. این خودرو جذاب به عنوان یک شاسی‌بلند با قابلیت‌های اسپرت و در اندازه کامپکت، همه نیازهای خانواده‌های آمریکایی را فراهم می‌سازد. البته فروش خوب تویوتا RAV۴ تنها به آمریکا مختصر نمی‌شود، این مدل در کانادا نیز عرضه شده و طرفداران بسیاری دارد. با رشد فروش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸، حضور این مدل در میان ۵ خودرو پرفروش سال ۲۰۱۹، جای تعجب ندارد.

نام خودرو: شورولت سیلورادو

تعداد فروش: ۵۷۵.۶۰۰ نسخه

قیمت پایه: ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار

تاکنون تعداد بسیاری از فهرست پرفروش‌ترین خودروهای سال به مدل‌های شاسی‌بلند اختصاص داشت، اما ۳ مدل پرفروش سال، در انحصار وانت تراک‌های پرقدرت آمریکایی است. شورولت سیلورادو که دست کمی از یک کامیون ندارد، یکی از مشهورترین تراک‌های قاره آمریکا به شمار می‌رود که سابقه ساخت آن به بیش از ۲۰ سال می‌رسد. نسل سوم این خودرو میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به فروش رسید و در حال حاضر آخرین نسخه‌های آن در بازار است. شورولت قول داده تا در سال جدید، نسخه جدید و جذاب‌تر سیلورادو را معرفی و روانه بازار کند.

نام خودرو: رم پیکاپ

تعداد فروش: ۶۳۳.۶۹۴ نسخه

قیمت پایه: ۳۲ هزار دلار

شرکت رم تراکس با تولیدتعدادی از پیکاپ‌های محبوب بازار شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ توانست با یک پیشرفت فروش چشمگیر، تعداد بیش از ۶۳۳ هزار پیکاپ به فروش برساند. این تعداد نسبت به فروش سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته است که رقمی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. این فروش عالی به دلیل معرفی نسل جدید رم پیکاپ بود که موجب جذب خریداران شد.

نام خودرو: فورد سری اف

تعداد فروش: ۸۹۶.۵۲۶ نسخه

قیمت پایه: ۳۰ هزار دلار

محبوب‌ترین و مشهورترین وانت تراک در جهان و حتی شاید در تاریخ، بار دیگر به عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال انتخاب شد. این مدل نزدیک به ۹۰۰ هزار نسخه فروش داشت که رقم نزدیکی به رکورد یک میلیون نسخه فروش محسوب می‌شود. البته فورد سری‌اف با توجه به رشد فروش رم پیکاپ، ۱.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش فروش داشت. رقابت این دو مدل در بازار سال ۲۰۲۰ می‌تواند جذابیت فراوانی داشته باشد. فرود سری‌اف از سال ۲۰۱۵ با کلی تغییرات وارد نسل پانزدهم خود شد. این مدل از سال ۱۹۴۹ تولید می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟