سرهنگ ‌فرامرز شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت‌: در پی ارجاع پروندهای با موضوع کلاهبرداری مرتبط با رایانه از سوی قاضی Judge ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به پلیس فتا استان‌، تحقیقات در این خصوص توسط کارگاهان پلیس Police فتا آغاز شد.

وی افزود‌:در این رابطه از شکات تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند، خانمی ناشناس با شماره همراه، اول با منزل آنها تماس و اظهار داشته در قرعه‌کشی خرید مبل و وسایل دیگر خانگی برنده یک‌ دستگاه ظرفشویی شده‌اید و در ادامه شماره‌ دیگری را ‌معرفی که با ایشان تماس بگیرند‌. نهایتا با نامبرده نیز تماس که خود را نماینده شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان معرفی و با اغفال شکات به بهانه هزینه ایاب و ذهاب از هر نفر مبلغ 1.5میلیون ریال در خواست کرده که شکات به صورت اینترنتی به شماره کارت وی واریز و پس از آن متوجه شده‌اند که این موضوع کلاهبرداری بوده است‌. در ادامه با تحقیقات و پی‌جویی اینترنتی مظنون مورد نظر شناسایی و مشخص شد که ساکن کرج است.

این مقام انتظامی ادامه داد‌: در تحقیقات مشخص شد مظنون کرجی به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد تحت تعقیب پلیس آگاهی استان نیز قرار گرفته و نهایتا توسط آن پلیس دستگیر شده است‌. لذا با هماهنگی قضایی، متهم در اختیار پلیس فتا قرار گرفت و در مواجه با دلایل و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، با استفاده از فضای مجازی و اطلاعات درج شده در سایت‌ها اسامی مدارس و معلمان نمونه را استخراج و پس از استخراج اطلاعات تکمیلی با کارکنان و معلمان مدرسه صحبت و خود را به عنوان همکار و مدیر فروشگاه تعاونی به‌ آنها معرفی و شماره تلفن همراه و شماره پرسنلی آنها را اخذ و در مرحله دیگری با تغییر صدای خود شبیه خانم‌ها و جلب اعتماد مالباختگان‌، اقدام به کلاهبرداری به روش مذکور می‌نمودم‌. لذا با توجه به اعترافات متهم و به همراه چند نفر از مالباختگان که اکثرا" فرهنگی بودن تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شد.

رئیس پلیس فتا کردستان توصیه کرد: در صورت مواجه با این‌گونه تماس‌ها‌، اقدام به راستی آزمایی کرده و با هر تماسی که گرفته می‌شود و از آنان اطلاعاتی در خصوص خود افراد داده می‌شود‌، اعتماد نکنند‌، چون این افراد می‌تواند این نوع اطلاعات را از فضای مجازی جمع‌آوری کرده باشند‌.

وی ادامه داد: از هر گونه انتشار اطلاعات خصوصی در فضای سایبر خوداری کرده و انتشار هر مطلب بی‌اهمیتی درباره افراد به منزله انتشار مسائل خصوصی است و می‌تواند مورد سوء‌استفاده کلاهبردان قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

مرد شیطان صفت زن را در مقابل چشمان شوهرش به داخل چادر برد و ...

آزار شیطانی دانشجوی دختر 20 ساله توسط همکلاسی اش در دانشگاه / دانشگاه مسولیت قبول نمی کند!

باردار شدن به خاط ارتباط های شیطانی با مرد خیابانی / فروش نوازد برای پنهان ماندن راز سیاه

وقتی برای گرفتن وام وارد یک آپارتمان شدم تازه فهمیدم به خانه مجردی مرد شیطان صفت دعوت شده ام / او در خانه را قفل کرد و ...

وقتی 12 شب به اتاق دخترم رفتم صحنه شرم آوری دیدم / مینا آن شب از خانه فرار کرد و ...

اشک های ملتمسانه زن و شوهر در حرم امام رضا(ع) مرد مسافرکش را از خواب غفلت بیدار کرد

خط سیاه سرنوشت! /خواهرم طلاق گفت و سایه اش زندگی مرا خراب کرد

18 ماه زندان برای مردی که همسرش را به شدت کتک زد+عکس

بهترین پدر سال / اقدام عجیب پدر با کودک نوزادش + این فیلم را از دست ندهید

سوء استفاده کثیف معلم خصوصی موسیقی از دختر جوان یزدی / من با زن استاد موسیقی دوست بودم که ...

سه مرد با زن جوان در خودرو 206 چه کردند؟ + فیلم و عکس

فوری / قتل ناموسی / قاتل فجیع ترین قتل در در محمودآباد شمال دستگیر شد+ عکس صحنه قتل 14+

نوعروس نیامده آبرویش نزد فامیل داماد رفت!

شکنجه شیطانی 8 زن و دختر زیبا در روی تخت بیمارستان / مرد پرستار شیفت شب دستگیر شد+عکس

نزاع خونین در بین تماشاچیان / مردم با بطری به جان هم افتادند +فیلم

فیلم هدف گیری بی‌نظیر با اسلحه کلت را ببینید

آزار و اذیت گوسفندان در یک کشتارگاه حلال +فیلم و عکس (14+)

لیلا منفورترین مُرده گورستان / بلای وحشتناکی که در پارتی شوم رخ داد!

مرد کرجی با صدای زنانه معلمان نمونه کردستان را به بازی گرفت و...

توطئه شیطانی با درخواست های عاشقانه از زن شوهردار

 

کدخبر: 256461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟