ابلاغیه جعلی «سنا» همچنان قربانی می گیرد

روایت اول: در سامانه سنا ثبت نام کنید

به محض دریافت پیامک کسر وجه بلافاصله با مرکز فوریت های پلیس فتا تماس گرفت و سیر تا پیاز ماجرا را برای اپراتور پلیس توضیح داد. زمانی نگذشت که شماره کارتی که پول ها به آن انتقال داده شده بود، شناسایی و عملیات مسدودسازی انجام شد.

به گزارش رکنا، صبح همان روز به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی رفت و پس از هدایت به اتاق کارشناس مربوط شرحی از ماجرا را برای افسر پرونده اش توضیح داد. او در اظهاراتش مدعی شد که یک پیامک با سرشماره خاص تحت عنوان «ثبت نام در سامانه سنا» دریافت کرده و بعد از زدن بر روی لینک داده شده بدون اینکه اطلاعی داشته باشد، با دست خودش شرایط خالی شدن حسابش را مهیا کرده است.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش گفت: موعد چکم فرارسیده بود و هنوز نتوانسته بودم که مبلغ چک را فراهم کنم. با فردی که چک را به او تحویل داده بودم تماس گرفتم اما او گفت که آن را در بازار خرج کرده است. منتظر خبر برگشت چک بودم که پیامک ثبت نام در سامانه سنا برایم ارسال شد. با خودم گفتم حتما خیری هست که درست در این زمان پیامک ابلاغیه دادگستری برایم ارسال شده است. فکر می کردم که شخصی که چک دستش است به دلیل نبود موجودی در حسابم از من شکایت کرده است. برای همین وارد سامانه و لینک مورد نظر شدم. نه تنها در سامانه نتوانستم ثبت نام کنم بلکه 37 میلیون تومانم را هم از دست دادم.

روایت دوم: دستگیری متهم در طلاب

کارشناسان پلیس فتا ردش را از شماره کارت بانکی که پول های شاکی به آن انتقال داده شده بود، زدند. ردپایش در منطقه طلاب مشهد دیده شده بود از همین رو مأموران وارد عمل شدند و به پایش میدانی پرداختند.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم اصلی پرونده مشاهده شد و تا مخفیگاهش تحت نظر مأموران قرار گرفت. متهم هنوز به درستی پا به مخفیگاهش نگذاشته بود که مجریان قانون در اقدامی ضربتی و غافل گیرانه او را دستگیر کردند.

متهم 21 ساله ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی از جانب خودش بود و بیان کرد که بعد از آزادی از زندان دور خلاف را خط کشیده است و سالم زندگی می کند. اما طولی نکشید که کشف مستندات و شواهدی از خانه وی دستش را برای قانون رو کرد.

روایت پلیس: حبس دوباره زندانی سابقه دار

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم که دارای سابقه کیفری است، چندی پیش از زندان آزاد شده است. او پیش تر نیز به دلیل کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک ابلاغیه جعلی سنا، دستگیر شده بود.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متهم در اظهاراتش مدعی شده است که این کار را از دایی خود یاد گرفته و چندی پیش نیز با او همکاری داشته است. مأموران پلیس فتا نیز با به دست آوردن این سرنخ متهم دیگر پرونده که در یک شبکه کلاهبرداری فعالیت داشت و ساکن یکی از شهرستان های شمالی بود را شناسایی و ردزنی کردند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: ضابطان قضایی در این پلیس تخصصی در بازرسی از مخفیگاه متهم 10 کارت بانکی متعلق به افرادی ناشناس، 16 سیم کارت، چند دستگاه تبلت و یک دستگاه لپ تاپ را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ جهانشیری بیان کرد: متهم برای اینکه ردی از خود باقی نگذارد تعدادی کارت بانکی را از افراد آسیب دیده اجتماعی اجاره کرده و نقشه مجرمانه خود را با این کارت های بانکی عملی می کرده است.

شهرارا

کدخبر: 763981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟