"رودپارک"از خرداد ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان مشهدی خواهد بود

احسان قیطانی در گفت و گو با رکنا افزود: فاز دو رودپارک پروژه ای است که از دانشجو شروع شده و به انتهای بلوار سید رضی می رسد، طول این پروژه نیم حدود یک و نیم کیلومتر است.

وی با اشاره به شاخصه های این پروژه ادامه داد: این پروژه دو شاخصه دارد که با سایر پروژه ها تفاوت دارد، اول موضوع کشاورزی شهری است، شهردار مشهد اسم این مکان را "پارک کشاورزی" انتخاب کرده است و قرار است در اینجا تعدادی قطعه زمین به طول ۶۰۰ متر و عرض حدود ۲۵ متر که شامل یک و نیم هکتار محسوب می شود، در قطعات کوچکتر ۱۵ الی ۲۵ متری تقسیم شود و از طریق نظام نامه ای که توسط مدیر پروژه رودپارک، شهرداری منطقه ۱۱، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و مهندسین مشاور پروژه در حال تهیه است به شهروندان واگذار گردد.

مدیر پروژه رودپارک مشهد ادامه داد: این واگذاری قطعات زمین با هدف ترویج کشاورزی شهری، آموزش کشاورزی ارگانیک و سالم، سالم سازی سفره معیشت مردم و همچنین کمک به اقتصاد خانوار صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: شروع به کار این پروژه از آبانماه سال جاری بوده و مقرر شد پس از مدت ۸ ماه اجرایی و به بهره برداری برسد که با همت دست اندرکاران این پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح و در دسترس شهروندان خواهد رسید.

قیطانی تصریح کرد: شاخصه دوم فاز دو رودپارک نیز، بحث آبنمای موزیکال است که فعلا از دستورکار خارج شده و در حاضر این موضوع در حد احداث محوطه ی آبنما است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود در این مکان آبنمای موزیکال در فضایی به وسعت ۴ هزار مترمربع ایجاد شود، متاسفانه به دلیل اینکه هزینه زیادی در حد ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت و از حد اعتبارات ما خارج بود، از دستور کار خارج شد و مقرر شد فعلا محوطه این آبنما انجام شود و در دوره های بعدی مدیریت شهری برای تکمیل آبنما اقدام کند.

مدیر پروژه رودپارک مشهد افزود: در این پروژه قرار است طرحی به عنوان "پیاده رو سالم" نیز اجرا شود، در این مکان طول معبری به طول یک و نیم کیلومتر و عرض ۹ متر داریم که با ایده ایجاد فضایی نوستالوژیک و خاطره انگیز برای شهروندان، قصد داریم جایگزین پیاده رو پارک ملت برای پیاده روی مَردم شود.

وی در پایان گفت: اعتبار کل این پروژه که فاز دو رودپارک است بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که مجری اصلی طرح معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و شهرداری منطقه ۱۱ است.

مشهد-رکنا-محمدعلی میرشکار

کدخبر: 652487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟