نویسنده کرجی موفق به دریافت نشان کمیسیون ملی یونسکو شد + عکس

سید علی رئیسی ، محقق و نویسنده در زمینه هنر عرفان نشان کمیسیون ملی یونسکو _ایران را دریافت کرد .
به گزارش رکنا،  هنرمند البرزی ، سید علی رئیسی در بهار سال ۱۴۰۰ نیز کتاب روانشناسی هنر را با همکاری یونسکو در ایران به چاپ می رساند .
این کتاب که به هنرهای خوشنویسی و موسیقی و نقاشی از دیدگاه روانشناسی پرداخته ، همراه با منتخب اثار هنری نویسنده است .
سیدعلی رئیسی در کارنامه هنری خود کار با بزرگان هنرهمچون استاد ایدین آغداشلو، استاد محمدباقر آقامیری، استاد میلاد کیایی را دارد .
رئیسی بنیان گذار آموزش خط از طریق علم روانشناسی خط است .
و ی در این باره می گوید: حضرت علی(ع) فرموده اند : الخط لسان الید ، خط زبان دست است .
این هنرمند می افزاید : موضوع روانشناسی خط و آموزش خط از طریق این علم است، در حقیقت هیچ دو دستخطی مانند اثر انگشت دقیقا یکسان نیست و هر کس دستخط یگانه و منحصر به فرد خود را دارد، بنده برای اولین بار از این علم در آموزش خط استفاده کردم و نتیجه گرفتم روانشناسی خط شامل۳بخش است : گرافوسکپی، که به مطالعه صفات و مشخصات عمومی نوشته و کیفیت آن می پردازد . همچو: حاشیه بزرگ و کوچک،مساوی بودن ، نظم در نوشته، شکل و فرم حروف، ترکیب و ساخت حروف و گرافومتری که به تحلیل اندازه های نسبی حروف همچو: دایره ها، باریک و پهن و بلند و کوتاه بودن حروف و شکل نقطه ها.... میپردازد و گرافولوژی که حالتهای روحی و شخصیتی نویسنده می پردازد همچو: حاشیه متن نشان دهنده روحیه تابع قوانین، کلمات درشت نشانگر روحیه برون گرا ست و برعکس آن نشانگر روحیه درون گراست .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟