دستور بانکی مقام‌معظم رهبری اجرا شد

به گزارش رکنا، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از اتمام پروژه عظیم ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

قبلاً اعلام کرده بودم تا پایان آذرماه پروژه عظیم ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه نهایی خواهد شد. صبح امروز با برگزاری مجمع بانک انصار، آخرین بانک نیز در بانک سپه ادغام شد.

پروژه ادغام این ۶ بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم درحوزه نظارت بانک مرکزی، همراهی صمیمانه و خوب بانک‌های ادغامی، ستاد محترم کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران تلاشگر بانک سپه در طول ۲/۵ سال به سر انجام رسید.

انجام این پروژه، یکی از مهمترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بود که با تدابیر مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم جمهوری با جدیت آغاز و با یک کار فشرده، به یاری خداوند به نتیجه رسید. از تمام عزیزانی که در به ثمر رسیدن این کار بزرگ همراهی کردند، قدردانی می‌کنم.

دراسفندماه 1397 اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده بود: ادغام بانک‌های نظامی به دستور رهبری صورت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جهت‌گیری‌های دقیق نیرو‌های مسلح در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و واگذاری بنگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی به دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: واگذاری بانک‌های مربوط به نیرو‌های مسلح به دولت تصمیمی انقلابی و بزرگ بود که با هماهنگی کامل و دستور فرمانده کل قوا تحقق یافت.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در آئین بهره‌برداری از مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری بیش از سه سال جلسات مختلف با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزرای سابق و فعلی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تعیین تکلیف بانک‌های متعلق به این نیروها گفت: نیروهای مسلح علاقمند بودند تا مدیریت این بانک‌ها را در اختیار دولت قرار داده و از فعالیت بانکداری کنار بکشند.

پیشنهاد واگذاری بانک‌های نظامی به رهبر معظم انقلاب ارائه شد و فرماندهی کل قوا نیز این موضوع را اعلام کردند. خوشبختانه بدون کمترین دغدغه و نگرانی این اتفاق انجام شد. نه سپرده‌گذاران نگران شدند و نه بانک‌ها. اتفاق قابل‌توجهی نیز در مسایل اقتصادی پیش نیامد

وی با بیان اینکه پس از برگزاری جلسات، پیشنهاد واگذاری به رهبر معظم انقلاب ارائه شد و فرماندهی کل قوا نیز این موضوع را اعلام کردند، اظهار داشت: خوشبختانه بدون کمترین دغدغه و نگرانی این اتفاق انجام شد زیرا مردم متوجه بودند که این اتفاق بزرگ با محوریت بانک مرکزی در حال انجام است. نه سپرده‌گذاران و نه برخی بانک‌ها که سهامدارانی از بخش خصوصی داشتند نگران نشدند و حتی اتفاق قابل توجهی نیز در مسایل اقتصادی پیش نیامد.

با استناد یادداشت امروز رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام شد، دستور مقام معظم رهبری در باره بانک‌های نظامی اجرا شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟