خلیل‌زاد: دولت افغانستان و طالبان هرچه زودتر توافق کنند

به گزارش رکنا، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به سطح بالای خشونت‌ها گفت: هدف آن‌هایی راکه این گونه حملات را اجازه و انجام می‌‌دهند ایجاد نفاق و استفاده از خشونت برای تضعیف افغان‌هایی است که به صلح، ختم دایمی خشونت، و یک افغانستان مرفه متعهد هستند.

وی افزود: ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که خشونت را کاهش داده و سریعاً به سوی تامین آتش‌بس گام بردارند و با حمایت بین‌المللی باید در تمام کشور به خطرات مواد منفجر نشده و بمب‌ها رسیدگی نمایند.

خلیلزاد همچنین تصریح کرد: دولت افغانستان و طالبان باید به خواسته‌های مردم احترام گذاشته و هر چه زودتر به یک توافق سیاسی برسند.

این در حالی است که برخی کارشناسان می‌گویند که امکان انتقال مذاکرات بین‌الافغانی به داخل خاک این کشور در شرایط کنونی ممکن نیست و پافشاری دولت در این باره نیز در پی امتیازگیری تبلیغاتی و خرید زمان برای باقی ماندن در قدرت است.

نماینده ویژه آمریکا پیش از این نیز در این باره تصریح کرده بود: نباید تاخیری در از سرگیری گفت‌وگوها باشد و مذاکرات طبق توافق در 5 ژانویه (16 دی ماه) از سرگرفته شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 641833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟