رفع تصرف از 275 هکتار اراضی ملی در استان قزوین

به گزارش رکنا، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رفع تصرف بیش از ۲۷۵ هکتار از اراضی ملی و طبیعی این استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از ٣٣میلیارد ریال است.

قاسمی در ادامه به قلع و قمع مستحدثات اشاره کرد و افزود: برای حفظ اراضی طبیعی و ملی و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها ۲۲ مورد قلع و قمع بنا‌های احداث شده در این اراضی صورت گرفته است.

رفع تصرف اراضی ملی در استان قزوین

او اضافه کرد: دستگاه قضایی برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، کاملا جدی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند و انتظار ما این است، تمامی دستگاه‌های متولی نیز در اجرای وظایف قانونی خود قاطعانه عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان این که اراضی ملی و منابع طبیعی از مصادیق بارز حقوق عامه است، تصریح کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه و میراثی گران بهاء و امانتی در دست ما برای آیندگان است که متاسفانه طی سال‌های گذشته، بسیار مورد تعرض و تصرف متخلفان، سودجویان و منفعت طلبان قرار گرفته و همه روزه نیز به دلیل خلاء‌های قانونی و عدم نظارت‌های دقیق، شاهد دست اندازی به این اراضی هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟