بازداشت متهم دریافت مبالغ غیرقانونی حق الدفع در ارامستان ابن بابویه

به گزارش رکنا، غلامرضا نوفرشتی دادستان شهرستان ری درباره بازداشت متهم دریافت کننده مبالغ غیرقانونی حق دفن و کفن در آرامستان ها اظهار کرد: در فضای مجازی مطرح شده بود که فردی اقدام به اخذ مبالغ زیادی برای حق الدفن در قبرستان ابن بابویه کرده است.

او با بیان اینکه ما در فضای مجازی فراخوان دادیم و از افراد شاکی درخواست شد شکایت خود را اعلام کنند، گفت: ۴ نفر شاکی بودند که از فردی ۴۲ میلیون و فردی دیگر مبالغی همچون ۵۵ میلیون تومان دریافت شده بود.

نو فرشتی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مبالغ اخذ شده غیرقانونی است و مبلغ منصوبی برای حق الدفن نیست.

او با بیان اینکه این فرد کمتر از ۵ میلیون تومان به مدیریت آرامستان ابن بابویه تحویل می‌داده و باقی مبالغ را تصاحب می‌کرده، افزود: بعد از اعلام فراخوان متهم مطلع و متواری شد.

نوفرشتی با بیان اینکه متهم با صدور برگه بازداشت بازپرس بازداشت و به شعبه مذکور اعزام شد، ادامه داد: این متهم اخذ مبالغ را پذیرفته است.

او با بیان اینکه احتمال می‌دهیم که شکایت‌های بیشتری در این خصوص وجود داشته باشد، گفت: از شاکی‌های این متهم دعوت می‌شود برای اجرای عدالت و پیشگیری از جرایم مشابه در آینده و برای پیگیری جرم به دفاتر قضایی محل سکونت خود مراجعه کنند.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه حسب مطالبی که در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد که این فرد در بقای متبرکه دیگر نیز این اقدام را انجام داده است، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این عملکرد در مناطق دیگر ضعیف بوده و این فرد صرفاً در آرامستان ابن بابویه دست به این اقدام می زد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟