تلفات دامی و آبزیان حاشیه رودخانه سندگان فلارد لردگان

به گزارش رکنا، حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در پی تلف شدن تعدادی دام و محصولات یک مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان، علت این حادثه از سوی مسئولان متولی در حال بررسی است.

او افزود: مأموران و کارشناسان این اداره کل روز گذشته پس از کسب اطلاع از حادثه یاد شده به همراه کارشناسان بهداشتی و حفاظت محیط زیست در کمترین زمان ممکن برای بررسی علت حادثه به شهرستان لردگان اعزام شدند.

صالحی اضافه کرد: در گزارش اولیه رسیده، بیش از ۲۰ رأس دام سبک و محصولات ماهی سردآبی قزل آلا یک مزرعه که در حاشیه رودخانه سندگان لردگان در منطقه فلارد بطور ناگهانی و مشکوک تلف شدند.

تلف شدن بیش از 50 رأس دام سبک گوسفند

او ادامه داد: با بررسی و ارزیابی مأموران دستگاه‌های متولی سلامت به منطقه امروز نتایج این حادثه وصول و به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

شب گذشته برخی از رسانه‌های مجازی از تلف شدن بیش از ۵۰ رأس دام سبک گوسفند و محصولات یک پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در روستای «گرداب» بخش فلارد که در پایین دست پتروشیمی لردگان با پساب شیمیایی پتروشیمی علت تلف شدن گوسفندان را مسمومیت آب ذکر کردند.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد، حاشیه رودخانه سندگان و در ۵۵ کیلومتری شهر لردگان و ۲۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟