دستگیری یک باند حفاران غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

به گزارش رکنا، سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات جوامع محلی مبنی بر فعالیت یک باند حفاران غیرمجاز در روستای گوگ‌تپه از توابع ارومیه مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز اقدامات لازم برای دستگیری آن‌ها آغاز شد.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این افراد به صورت مخفیانه در حیاط شخصی خود واقع در مجاورت تپه تاریخی گوگ‌تپه اقدام به حفاری عمقی جهت تحصیل اشیاء تاریخی می‎کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این افراد با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت استان و هماهنگی‌های صورت گرفته با کلانتری ۲۰ ارومیه طی عملیات هوشمندانه در محل حفاری دستگیر شدند.

متلاشی باند غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

او تصریح کرد: با گزارش مذکور از جوامع محلی، نیرو‌های اطلاعاتی این یگان سریعاً به صورت نامحسوس موضوع را بررسی و پس از حصول اطمینان نسبت به کسب دستور مقام محترم قضایی جهت ورود به ملک مذکور اقدام و همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل کلانتری محلی یک عملیات موفقیت‌آمیز موفق به دستگیری دو نفر و کشف ابزار و ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ، طناب و سطل شدند.

حجابی خاطرنشان کرد: همچنین قبل از ورود به منزل یکی از حفاران نیز متواری شده بود که این فرد نیز در بازجویی‌های انجام گرفته شناسایی شد و عوامل کلانتری دستگیری فرد متواری را در دستور کار خود قرار دادند که در نتیجه متهمین جهت سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل کلانتری ۲۰ شهرستان ارومیه شدند.

او در ادامه با تاکید بر مولفه‌های اثرگذار بر عملکرد یگان حفاظت استان افزود: طی یک ماهه اخیر یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان موفق به متلاشی کردن پنج باند حفاری سازمان یافته شده است که تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث فرهنگی، اشرافیت و رصد اطلاعاتی، فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی و تعامل با ارگان‌های همیار به‌عنوان مولفه‌های اثرگذار بر عملکرد مثبت یگان حفاظت و از نقاط قوت این یگان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟