پلمب کارگاه تولید عرقیات تقلبی در شیراز

به گزارش رکنا، محمدابراهیم صداقت معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: پیرو گزارش‌های دریافتی، بازرسازن سازمان صمت استان فارس بر موضوع فعالیت کارگاه‌های تهیه و توزیع عرقیات، شربت، ترشی و محصولات مشابه تمرکز کردند و طی بازرسی‌ها یک انبار که در آن اقلام تقلبی تولید و توزیع می‌شد را شناسایی کردند.

او افزود: پس از شناسایی این محل، هماهنگی لازم با معاون دادستان مرکز فارس، معاون تعزیرات حکومتی استان، عوامل پلیس امنیت اقتصادی، نمایندگان اتحادیه صنف تولیدکنندگان عرقیات شیراز و همچنین صاحب انبار انجام و با حضور نمایندگان مراکز اعلام شده، در انبار باز و مقادیری بطری خالی، لیبل و سایر ملزومات بسته‌بندی به همراه بطری‌های پُر شده، کشف شد.

صداقت ادامه داد: در این انبار همچنین بیش از ۲۳ هزار لیتر عرقیات فله و بسته بندی شده، ۴۰۰ لیتر انواع رنگ و اسانس برای تولید آبلیمو و شربت آلات تقلبی، ۱۱۰۰ کیلوگرم انواع ترشی، ۶۰ کیلوگرم رنگ تقلبی برای شربت ویمتو و ۱۰۰ لیتر اسید ۹۹ درصد غیرخوراکی کشف و از آنها نمونه‌برداری و اقلام ضبط شد.

پلمب یک کارگاه تجاری در شیراز

او یادآور شد: به گفته کارشناس اتحادیه‌ی صنف عرقیات و ترشیجات، با یک کیلوگرم از رنگ کشف شده، می‌توان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو شربت ویمتوی تقلبی تهیه کرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس افزود: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که ارزش ریالی اقلام کشف شده در این انبار حدود ۶۰۰ میلیون ریال است.

صداقت با بیان اینکه با تکمیل پرونده و ارائه نتایج نمونه برداری‌های انجام شده، می‌توان به رقم دقیق مواد کشف شده و تخلف انجام شده دست یافت، افزود: این انبار پلمب و پرونده برای سر مراحل قانونی در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟