محموله گوشت گرم فاسد در مهاباد معدوم شد

به گزارش رکنا، عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی  مهاباد، اظهار کرد: طی بازدید از کشتارگاه عرضه‌ی دام مهاباد، در روز عید قربان ۶۲۵ کیلوگرم گوشت گرم فاسد که از چرخه مصرف خارج شده بودند، معدوم سازی شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه از این میزان ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گاوی فاسد و ۲۵ کیلو گوشت گوسفند بوده است، افزود: این میزان گوشت معدوم شده از لاشه‌های گوسفند و گاو قبل و بعد از کشتار صورت گرفته است.

آغاز با بیان اینکه بازرسان دامپزشکی در عید قربان امسال لاشه ۱۲۵ راس دام سبک و سنگین را بازرسی کردند، اذعان کرد: امسال به علت شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونای استان، ذبح دام‌های قربانی صرفا در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی و شرعی ۶ گروه دامپزشکی و ۱۰ نفر بازرس صورت گرفت.

معدوم سازی گوشت فاسد در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

آغاز گفت: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

او تاکید کرد: شهروندان مهابادی گوشت دام را از قصابان دوره‌گرد خریداری نکنند و از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند و بهداشتی هستند، استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟