قزوین یکی از 10 استان حادثه خیز کشور

به گزارش رکنا، قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه قزوین یکی از ۱۰ استان حادثه خیز کشور گفت: شاخصه حادثه خیز بودن یک استان توسط سازمان مدیریت بحران کشور براساس مولفه‌ها و حوادثی که در آن به وقوع پیوسته، تعیین شده است.

او افزود: به عنوان مثال استان قزوین بعد از تهران دومین استان کشور از نظر لرزه خیزی است و با توجه به این حوادث برای اولویت بندی استان‌ها از نظر وقوع بلایای طبیعی و انسانی اقدام شده است.

مهدیخانی گفت:در این تقسیم بندی، تهران برای کل کشور اولویت دارد و اگر برای تهران اتفاقی بیفتد کل استان‌ها باید معین آن باشند و برای استان قزوین نیز چهار منطقه تهران به عنوان معین تعیین شده است.

او اضافه کرد: در اولویت بندی استان‌ها علاوه بر تعداد حوادث، شدت حوادث نیز مهم است، چون بعضا یک حادثه ممکن است تبعات بسیار زیادی به دنبال داشته و مدیریت آن نیازمند نگاه کشوری باشد.

حوادث طبیعی در قزوین

مهدیخانی با اشاره به حوادث به وقوع پیوسته در استان، گفت: سیل ، زلزله ، رانش، فرونشست زمین، باران‌های سیل آسا، برف و کولاک، یخبندان، خشکسالی، گرد و غبار و بیماری‌های همه گیر از جمله این حوادث هستند.

این مسوول افزود: اطلاع رسانی صحیح، دقیق و بدون جهت گیری‌های خاص سهم عمده‌ای در کنترل شرایط حاکم بر جامعه در زمان بحران دارد.

او اضافه کرد: با کوتاهی و سهل انگاری در زمینه اطلاع رسانی هنگام بحران، رسانه‌های مخرب و دست نشانده دشمنان و فضای مجازی می‌توانند زمینه‌های اغتشاش و برهم خوردن افکار عمومی و سلب آرامش از عموم را فراهم کنند.

مهدیخانی افزود: علاوه بر اطلاع رسانی در شرایط بحرانی، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی وسیله بسیار مناسبی برای ارتقای سطح فرهنگ، دانش عمومی و آگاهی جامعه در حوزه بحران هستند.

او گفت: می‌توان در این زمینه با پخش پیام‌های رادیو و تلویزیونی، تیزر‌ها و انیمیشن‌های آموزشی، برنامه‌های مستند و گفتگو‌های تخصصی برای ارتقای دانش عمومی و آگاهی جامعه برای مقابله با بحران تلاش کرد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟