دستگیری حفاران غیر مجاز در ساوه

دستگیری حفاران غیر مجاز در ساوه، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه سرهنگ "علی اکبر عیسی آبادی" افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور تعدادی از حفاران با یک دستگاه خودروی کامیونت در بیابان های اطراف شهرستان به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهارداشت: پس کسب اطمینان از صحت موضوع اعلامی، مأموران قبل از اینکه حفاران فرصت فرار داشته باشند، در عملیاتی خودروی حفاران را توقیف و آنها را دستگیر کردند.

کشف وسایل حفاری در ساوه

به گزارش رکنا، وی با اشاره به کشف تعدادی از وسایل حفاری از قبیل موتور ، چکش و شوک برقی و تعداد ۵ عدد دینامیت دست ساز در بازرسی از خودروی حفاران گفت: افراد دستگیر شده در بازجویی مأموران بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه در این محل را داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با تآکید براین مهم که نیروی انتظامی هرگز اجازه حفاری غیرمجاز و به تاراج بردن آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان را به افراد سودجو و قانو گریز نخواهد داد افزود: ۳ متهم دستگیر شده دراین عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟